sobota 30. marca 2019

Prírodná kozmetika RINGANA - pleťová kozmetika (1. časť)

Na úvod musím povedať, že moja pleť je trochu ako radar. Akonáhle sa dostane do kontaktu s produktom, ktorý jej nevyhovuje, dáva výstražné znamenie v podobe vyrážok, šupín, začervenania a pod. Väčšinou za 1 - 3 dni. Dosť som sa preto bála zmeniť svoju dobre fungujúcu pleťovú rutinu, ktorú som skladala horko-ťažko, pokiaľ som našla správnu kombináciu. Kompletne to zmeniť predstavovalo riziko, že sa opäť stretnem s problémami (ako akné) a to je pre mňa najhorší strašiak. Stal sa však totálny opak a pleťovka od RINGANA ma naozaj prekvapila viac, než som čakala.

Info o vegánskej kozmetike RINGANA (je to veľmi zaujímavé ale ak vás filozofia firmy nezaujíma môžete preskočiť)
RINGANA je pomerne mladá (1996), no zato kvalitne prepracovaná prírodná kozmetika, ktorej otcom je Andreas Wilfinger a jeho partnerka Ulla Wannemacher. Vyvinuli koncept, ktorý nazvali čerstvá starostlivosť o pleť. Vývoj, výroba a dodávanie má svoj pôvod v Rakúsku. Malé laboratórium sa tak stalo ultramoderným výskumným, vývojovým a výrobným centrom. Pri výrobe je vždy ústredným cieľom spojenie s prírodou.

Funguje na 4 hlavných pilieroch:
1. čerstvosť
Všetky suroviny sú čerstvé, BIO, pestované a zbierané pod prísnym dohľadom, spracované tak, aby bol zachovaný ich účinok. Výrobky neobsahujú žiadne konzervačné látky, chemikálie, parabény, parfumy. Vyrobený produkt sa balí do špeciálnych obalov a odosiela zákazníkovi priamo domov. Preto majú naše výrobky dobu trvanlivosti max. 6 mesiacov (po otvorení 3 mesiace) a nemôžu sa predávať v kamennom obchode. 
P.S.: Celé zloženie produktov môžete nájsť v plnom znení na oficiálnej stránke!

2. účinné látky
Pokiaľ ide o rastlinné látky, existujú veľké rozdiely v kvalite. Kvalitu môže ovplyvniť počasie, rast a podmienky zberu. RINGANA používa iba rastliny, ktoré prešli prísnou kontrolou.Výsledok: vysoko komplexné formulácie využívajúce rastlinné látky, ktorých účinky sa navzájom posilňujú. Ide o účinné látky, ku ktorým nie je pridávaná žiadna nepotrebná chemická látka naviac. Podobne sú vyrábané aj DOPLNKY VÝŽIVY! Keďže využíva jedine rastlinné zložky je vhodná aj pre vegánov! Preto je označovaná aj ako vegánska kozmetika.

3. udržateľnosť
Dáva silný dôraz na životné prostredie. Spracováva sa napríklad dažďová voda, čím sa šetrí pitná. 
Produkt je plnený do sklenených fľaštičiek z recyklovaného skla, vzorky, ktoré uvidíte aj na fotkách, nie sú v obyčajných plastových nádobkách ale v obale vyrobenom z cukrovej trstiny. Všetok papier (katalógy, brožúrky, informačné papiere...) je recyklovaný a recyklovateľný. Tlač na papier je z prírodnej farby. Ak dokonca nazbierate 10 prázdnych flakónov a odošlete firme, môžete si vybrať produkt zadarmo!

4. etickosť
Produkty RINGANA sú vyvinuté výskumným tímom v laboratóriu a vyrábajú sa pomocou špičkových technológií na základe vedeckých štúdií. Spracúvajú sa suroviny, ktoré nie je možné vypestovať u nás. Ako napríklad sezam z Ugandy. Firma preto podporuje aj miestne rodiny pestovaeľov. Zamestnáva ľudí s mentálnym aj telesným postihnutím, ktorí pomáhajú pri balení výrobkov, či tvarovaní mydiel. Dôležitý je Fare Trade - každý dostane za svoju prácu zaslúžené peniaze. Nepodporujú ale prácu detí a berú od pestovateľov iba suroviny, ktoré majú nazvyš. 
Poďme teda na recenzie...
Pleťová kozmetika
K RINGANE som sa dostala cez zástupkyňu slovenskej stránky  www.fresh-life.euAk neviete nemecky (ako ja), prehoďte si v pravom hornom rohu jazyk aspoň na angličtinu. Z pleťovej kozmetiky som skúšala, pekne po poradí, čistiace mlieko, tonikum, sérum a krém.  Ja osobne si zakladám na večernej rutine a všetky tieto kroky k nej patria. Ráno, predtým než nanesiem make-up, používam iba tonikum a krém. Preto je pre mňa nočná rutina základ v starostlivosti o pleť. Produkty som skúšala 2 týždne. 

Popis: Obsahuje skvalán, ginkgo, aloe vera alebo oleje - sezamový, ružový, mandľový. Dôkladne odstraňuje nečistoty a make-up a vaša pleť je hydratovaná už počas čistenia.
Aplikácia: Na vlhkú pleť, vmasírovať a potom vyčistiť s tonikom.
Cena: 21, 70 €/ 125 ml

Môj názor: Je to prvý produkt, ktorý nanesiem po opláchnutí tváre. Oči nemal šancu odlíčiť, tam som musela použiť klasický dvojfázový odličovač. V konečnom dôsledku to bol ale prvý produkt, ktorý som skúšala a prvá vec, ktorá má donútila zamyslieť sa bola vôňa. Všetky produkty totiž nemajú zvlášť príjemnú vôňu, no musím podotknúť, že vďaka tomuto, som im paradoxne viac verila. Myslím tým, že som uverila celej filozofii, ktorá bola opísaná vyššie, pretože pri prírodnej kozmetike podľa mňa naozaj netreba očakávať peknú vôňu. Výsledným zmiešaním potrebných látok možno vznikne nie najlákavejšia aróma ale no a čo! Chceme predsa šetrný efekt, nie vôňu upravenú zbytočnými umelými látkami. Vôňa je teda prírodná ale na druhej strane nie taká, aby vás od používania odradila. 

Mlieko je redšej konzistencie a po aplikácii na tvár a rozmasírovaní veľmi minimálne penilo, nedráždilo, a po ďalšom opláchnutí bola tvár príjemné hladká. To však nemal byť hlavný efekt. Ten malo byť odlíčenie a odstránenie nečistôt. Musím povedať, že tu na klasický dvojfázový odličovač jednoducho nestačilo a "kontrolný" tampónik s odličovačom ešte zotrel zvyškový make-up. Svoj účel teda čistiace mlieko splnilo tak na 60%. Jedna vec, ktorá ale naozaj bola splnená, je hydratácia pleti už pri tomto kroku! Naozaj to bolo citeľné, čo pri odličovačoch nebýva bežné. 


Popis: Tonikum má vyjasniť mastnejšiu pleť, ktorá má sklon k nedokonalostiam. Špeciálny extrakt z čínskej moruše reguluje nadmernú tvorbu mazu, zabraňuje vzniku čiernych bodiek a má aj protizápalový účinok. Zinok PCA bojuje proti nedokonalostiam pleti a pomáha aj hydratácii. Extrakt z borovice ponúka silné antioxidanty a chráni bunky pred voľnými radikálmi. Rastlinné extrakty z tymiánu, cyprusu, ľubovníka bodkovaného, prasličky poľnej a lieskových orieškov posilňujú prirodzenú bariéru pokožky a zjemňujú pleť.
Aplikácia: Navlhčiť odličovací tampón a vyčistiť tvár, vyhýbať sa okoliu očí.
Cena: 21, 20 €/125 ml

Môj názor: Tonikum skvele doplnilo čistiace mlieko. Aj keď moja pleť nie je mastnejšia ale za to má sklon k nedokonalostiam, spolupracovalo s pleťou výborne. Zotrelo ďalšie nečistoty (avšak stále isté zvyšky make-upu zostali a bolo potrebné ich dočistiť), cítila som veľmi jemný alkoholový závan, pleť sa mierne stiahla a odstránili sa prebytky mazu. Už len vedomie, čo všetko obsahuje toto tonikum ma veľmi tešilo a očividne podľa výsledkov, sa z toho tešila aj pleť. 

Popis: Tento prostriedok pre suchú pokožku poskytuje maximálnu hydratáciu. Posilňuje sa kožná bariéra, viditeľne sa znižujú línie sucha a pokožka vyzerá opäť vypnutá a žiarivá. Obsahuje ektoín, čo je aminokyselina, ktorá už milióny rokov zabezpečuje prežitie mikroorganizmov. Ako zložka na starostlivosť o pleť zlepšuje úroveň hydratácie pokožky a chráni ju pred stresom. Starostlivo vybrané extrakty tiež poskytujú ochranu buniek. Kyselina hyalurónová zlepšuje schopnosť pokožky viazať vlhkosť, dodáva jej pevnosť a pružnosť.
Aplikuje sa po vyčistení pleti odličovačom a tonikom. Zvýši tak účinnosť produktov, ktoré budú aplikované hneď potom (napr. účinnosť krému).
Cena: 48,30 €/ 30 ml

Môj názor: Tak toto je produkt z celej štvorice, ktorý ma veľmi pozitívne prekvapil. Vymenila som ho za sérum The Ordinrary niacínamid + zinok a musím povedať, že nebolo o nič horšie. Malo iné výživné vlastnosti (zaujala ma hlavne aminokyselina EKTOÍN, o ktorej zrejme napíšem článok). ale pleť na neho reagovala rovnako dobre. Konzistencia bola, tak ako to u sér býva, gélovito - vodovitá. Tu však s prevahou vodovitej zložky. Pleť sérum pekne "zhltla", mierne sa opäť stiahla. Počkala som kým zaschne a vstrebe sa a potom pristúpila k ďalšiemu kroku. Spolu s krémom, ktorý nasleduje to bola TOP dvojica. Mám také podozrenie, že práve toto hydratačné duo ma zbavilo aj šupiniek, ktoré sa mi stále robili na dvoch miestach. Od používania hydro séra a krému prestali. 

(papier veľmi rýchlo vsal najmä hydro sérum, práve pre prevahu tekutej zložky, potom vsal rýchlo aj čiastiace mlieko a krém zostával skôr na papieri kvôli mastnote)

Popis: Základný krém na tvár pre normálnu a zmiešanú pleť. Brezový cukor a voda z pomarančového ovocia dodávajú dlhodobú hydratáciu. Extrakt z hrozna, broskýň a olej z malinových semien chránia bunky pred negatívnym vplyvom životného prostredia. Olej z makadamiových  orechov chráni pokožku pred vysušením a poskytuje jej hydratáciu. Výsledok: jemná, hladká a ružová pleť. Aplikuje sa ráno aj večer na očistenú pleť.
V zložení som ešte našla, že krém obsahuje i koenzým Q10.
Cena: 44, 30 €/50 ml

Môj názor: Za mňa úplný kráľ z tejto štvorice. Konzistencia bola presne taká akú mám rada. Nie príliš hutná, skôr redšia ale za to o mastnejšia než som zvykla používať (používala som stále moju vychvaľovanú Ziaju - kozie mlieko a viete, že tento krém má extra jemnú, skôr redšiu a vodovejšiu konzistenciu). Oproti Ziaji mal RINGANA krém medium mastnejší základ, no v žiadnom prípade nebol hustý. Pochopila som, že to je to, čo mojej pleti chýbalo. Tá mastnejšia časť. 

Nehovorím, že sa teraz vzdám Ziaji len preto, že nemá potrebnú mastnotu, no priznávam, že RINGANA krémik sa teraz postavil na stupienok víťazov spolu so Ziajou (čo u mňa teda nebola ľahká úloha!). Moja pleť naozaj ešte viac ožila, bola viac hydratovaná a jasnejšia. Určite výborný prírodný krém na tvár a dokonca aj pod make-up perfektne splnil očakávania! 
(pleťovka horný rad, dolnému radu produktov bude venovaný druhý článok)

Záver: Neskúšala som doteraz veľa prírodnej kozmetiky ale RINGANA ma veľmi veľmi prekvapila. Za dva týždne žiadna nová vyrážka, žiadne podráždenie, žiadne šupinky, prehnane mastné miesta a pod. Efekt bol presne opačný a teda vo výsledku bola moja pleť jasnejšia, hydratovanejšia, červené škvrnky po akné miznú rovnako rýchlo ako pri starej pleťovej rutine a ten pocit, že produkty, ktoré používam sú navyše prírodné je bomba! 

Možno si pri niektorých cenách poviete, že to je "príliš" ale ak naozaj chcete prírodnú kozmetiku, podľa mňa sa určite oplatí aspoň raz investovať do RINGANY a skúsiť ju. Vezmite si, že aj lekárenská kozmetika ako Bioderma, La Roche Posay, Avene a pod. sa pohybujú v rovnakej cenovej relácii, no tým, že už majú nejaké to "meno" a reklamy z každej strany, zdajú sa dôveryhodnejšie. Nie sú však prírodné, a preto ak naozaj kladiete alebo chcete klásť dôraz na prírodnú kozmetiku, RINGANU jednoznačne odporúčam :) 

Hodnotenie: 5/5 
↓↓↓
Ak ste to zvládli dočítať až sem tak vám veľmi pekne ďakujem . Prírodnú kozmetiku totiž vyhľadáva čím ďalej, tým viac ľudí a je veľká škoda, že RINGANA nie je na Slovensku známejšia. Dúfam, že aspoň môj blog na ňu upriami väčšiu pozornosť a preštudujete si o tejto kozmetike a doplnkoch výživy na stránke  www.fresh-life.eu, prípadne (ak neviete nemecky ani anglicky) napíšete e-mail slovenskej zástupkyni Alenke (plankova.alena@gmail.com), ktorá vám určite s radosťou napíše všetky potrebné informácie, tak ako ich napísala aj mne ;)

Zaujala vás RINGANA?

4 komentáre:

  1. Produkty vypadají skvěle, velice mě zaujalo tonikum :-) i z toho důvodu, že jsem se teď na tonika dost zaměřila a zkoumám jejich taje.. :)

    The world of makeup

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ozaj?? Kedysi som mala tiež obdobie, že som si čítala informácie iba o tonikách :)

      Odstrániť
  2. Veľmi pekne napísane a aj ten vlastný názor. Dosť to pomohlo, no aspoň mne. Fakt super..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som veľmi rada, že pomohlo! To je zámer všetkých recenzií :)

      Odstrániť