nedeľa 13. januára 2019

3 zložky, ktoré hľadať v maskách na tvár

Nedávno som narazila na zaujímavý článok, kde americkí dermatológovia z NY rozprávali o tom, či masky na tvár vôbec fungujú, či si ich len nedávame na tvár bez toho aby niečo robili a o 5 minút opláchneme a naopak aké zložky z nich dokážu byť reálne absorbované a účinné. V jednej časti spomíali aj 3 dôležité súčasti, ktoré patria k takej "must-have" výbave dobrej masky. Tu sú...




Pri výbere novej masky je dôležité hľadať 3 zložky, ktoré by mali byť základom každodennej starostlivosti o pleť. "Prvou z nich sú chemické exfolianty (retinol, kyselina glykolová a laktát). Slúžia na odstránenie mŕtvych buniek povrchu kože, pretože tieto zbytočné bunky len uzatvárajú póry a spôsobujú nejednotnosť farby pleti. Ďalej tiež bránia iným produktom v starostlivosti o pleť plniť si ich účel."

Druhou zložkou je lokálny alebo topický (čo znamená, že účinkuje na povrchu kože) antioxidant, ktorým je vitamín C. Bráni predčasnému starnutiu pleti a bojuje proti nebezpečným voľným radikálom, ktoré znečisťujú našu pleť asi ako výpary automobilov životné prostredie.  "Vitamín C je jediným antioxidantom, ktorý zároveň napína pleť vďaka zvyšovaniu produkcie kolagénu. Ako bonus dokonca zjednocuje farbu pleti, pretože redukuje nadbytok hnedého melanínu."

Ako poslednú vec, treba hľadať peptidy, ktoré sú hlavným zodpovedným faktorom za tvorbu kolagénu a kyseliny hyalurónovej. Môže byť problém nájsť všetky 3 zložky spolu v jednej maske, preto masky môžete kombinovať, ak má jedna súčasť, ktorá druhej chýba. 


Pre čistiace masky sú výborné zložky ako glycerín a harmanček (chamomile). Hneď po tom, čo si  pri večernej rutine očistíte pleť, môžete aplikovať sérum s antixodantmi (vitamín C a E). Tie opätovne nastavia rovnováhu, ktorú narušil účinok UV lúčov počas dňa. Nakoniec, pred spaním, sú výhodné produkty s retinolom a retinoidmi (vitamín A), pretože napomáhajú regenerácii buniek, stimulujú tvorbu kolagénu a znižujú viditeľnosť ciev (teda redukujú začervenanie pleti) a zároveň zmenšujú i viditeľnosť pórov. Ak nájdete masku, ktorá má všetky zložky naraz, môžete si byť istí, že je to naozaj niečo! 

8 komentárov:

  1. velmi uzitocny clanok, rovno som si ho odfotila do telefonu aby som pri buducom nakupe masky si konecne poriadne vybrala..dakujem za radu..ak ta bavi sledovat videa na youtube, tak pozri moje najnovsie video z Milana :)..
    https://www.youtube.com/watch?v=hOvFR80YgmU&t=29s

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, to sa teším :) a už som pozrela! Držím ti palce ďalej v točení, si sympatická :)

      Odstrániť
  2. diky za tento clanek :) ja mam obecne problem s kosmetikou, protoze protse nevim jake veci by tam mely byt a jake naopak ne. a co je pro nas skodlive. nedavno jsem koukala treba na video kde mluvili o tom ze vubec v deodorantech by nemel byt allumin, tedy hlinik, protoze jakmile si hlavne holka oholi podpazdi, a ma tam ranky a cervene zarudla mista, na nastrika si podpazdi deodorantem s alluminiem, a dela to navic pravdepodobne, je vetsi pravdepobonost rakoviny prsu v budoucnosti -... coz me dost sokovalo a vydesilo

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som čítala presne aj ja! A napríklad, ak poznáš Driclor, hlavný pomocník z lekárne! proti poteniu hlavne v lete. Používala som ho pravidelne ešte na strednej a v ňom je vraj hliníka maximum. Keď som sa dozvedela o všetkých nepriaznivých účinkoch prestala som ho používať, naozaj iba výnimočne si dám, na nejakú udalosť. A zase na druhej strane musím podotknúť, že som čítala aj protichodné názory a vedecké články, že táto spojitosť hliníka a rakoviny napríklad nebola 100% potvrdená. Tak človek už nevie. Ale ďakujem za námet na článok, preskúmam to znova a uvidím či sa niečo nezmenilo!

      Odstrániť
  3. Skvělý článek, tyhle velmi ráda čtu, protože se dozvím vždy něco nového :-)

    The world of makeup

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada za takéto komentáre a že ti to niečo dalo! :)

      Odstrániť
  4. Super článek, jsem ráda, že jsem zase o něco chytřejší :) Poslední dobou různé blogerky a tak nabádají ke čtení složení, ale co tam vlastně hledat už neřeknou, že :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tak to je super ! Akorát si názvy musím napsat do poznámek, díky díky :)

    ZanetMlcak

    OdpovedaťOdstrániť