utorok 8. januára 2019

Pokec: Súťaže na blogoch a Instagrame - je to iba marketing?

Giveaways na blogoch mám veľmi rada a pomerne často aj skúšam šťastie. Narozdiel od Instagramu, ktorý je masovou platformou, býva na blogu i vyššia šanca na úspech, čo sa tentoraz potvrdilo i mne a spomeniem to i ďalej v článku. Momentálne som ale rozmýšľala o inom - vašich názoroch. 


Dobre, najprv sa vžime do role organizátora súťaže. Beriete súťaž na Instagrame či blogu hlavne ako prostriedok na prilákanie fanúšikov? Alebo je váš prvotný cieľ oceniť pravidelných čitateľov, či  niečo úplne iné? 

Ja osobne som giveaway organizovala iba raz (dávno...no s mojou opäť stúpajúcou aktivitou sa ďalšej súťaže onedlho dočkáte, aj preto tento môj malý prieskum a výlev). A priznám sa, že súťaž asi vnímam skôr ako  marketingový ťah, aj keď, nalejme si čistého vína, na blogu ktovieaké prevraty zo dňa na deň neurobíte ani súťažou. Na Instagrame vám pritom stačí jedna hodnotná súťaž a profil s 50 followermi má za pár eur (na spozorovanie príspevku) a dní zrazu tisícku. Týmto štýlom číslo ďalej stúpa a peniaze, ktoré majiteľ vrazil do reklamy, sa mu za krátku chvíľu vracajú dvojnásobne, ak má naozaj niečo, čo zaujme a vie, kde reklamu zacieliť. (Jasné, že ani tam to nie je totálna rozprávka ale o niečo ľahšie áno). 

Nových čitateľov na blogu si ale nezískate tak ľahko a to hlavne preto, že ľuďom sa už nechce čítať. Nový čitateľ blogu príde najpravdepodobnejšie ako človek, ktorý hľadal nejakú vec cez Google, klikol na link, ktorý ho zaviedol na váš blog, prečítal si čo potreboval a zrazu si povedal "Do kelu, prečo som túto stránku nečítal/a skôr? Páči sa mi!". Alebo som naivná a robím to takto iba ja? Ktovie...


Teraz z pohľadu súťažiaceho. Osobne uprednostňujem blogy. Nielen z toho dôvodu, že na blogoch býva vyššia šanca na výhru než na Instagrame, ale aj preto, že Instagramové súťaže sú v mojich očiach 99% marketing jak oči (organizátorom sa nedivím, súťaže proste fungujú... ale ako súťažiaci človek sa zapojím len občas). Ďalšia vec sú podmienky súťaže. Jediný dôvod, prečo sa do súťaží na Instagrame zapájam naozaj veeľmi veeľmi sporadicky aj keby išlo o veľmi hodnotnú výhru sú práve podmienky. Strašne ma hnevajú veci typu "Označ minimálne milión kamošiek...(samozrejme extrémne preháňam ale chápeme sa), čím viac označíš tým je väčšia šanca na výhru...(ako naozaj?)". Chápem, že označovanie polovice známych v ľuďoch vzbudzuje väčšiu šancu na úspech (aj keď to urobia takmer všetci čo je v dôsledku to isté ako zapojiť iba raz) a organizátorovi to urobí zase väčšiu reklamu, odozvu, účasť...proste reklama zadarmo ale na druhej strane, ja som typ človeka, ktorý nechce svojich známych spamovať a preto to urobím maximálne raz za 3 mesiace, kedy označím 2 moje kamošky a tým to hasne :D Prisahám. 

Naopak, na blogoch cítim, že súťaž je naozaj aj takým oceneným toho, že si niekto prečíta hoci len jeden váš článok. Nepožaduje sa žiadne otravovanie ďalších ľudí, stačí jednoducho vedieť, že blog existuje a ak máte čas, prečítate si niečo čo vás baví. Sledovanie cez GFC neobťažuje tak, ako môže príliš aktívny profil na Insta, ktorý vlastne sledujete len preto, že sa tam koná súťaž, čoho dôkazom je aj to, že akonáhle súťaž skončí, veľa followerov odchádza. 

Posledná vec - samotná výhra. Tu ma zaujíma napríklad to, či vám vadí ak je vec v súťaži naozaj iba raz použitá, resp. odskúšaná? Myslím tým samozrejme kozmetiku ako napr. odtrhnutá fólia z krému, ktorý chcel majiteľ ovoňať aj keď ho nepoužil alebo raz odstreknutý parfém či paletka tieňov, ktoré boli použité iba na swatche? Mne osobne to na kozmetike nevadí. Veď darovanému koňovi na zuby nepozeraj ale viem, že niekoho to od súťaže môže napríklad odradiť. 


Na záver vám musím napísať aký prekrásny balíček, resp. vlastnoručne balený adventný kalendár som vyhrala na blogu u  http://pinkshaaark.blogspot.com/Viem, že je január a viem, že advent je už dávno fuč, no náročky som sa rozhodla vyzdvihnúť tento darček až teraz. Balíček totiž obsahoval množstvo produktov, ktoré ma nesmierne potešili a niekoľko z nich budem v najbližšom čase aj recenzovať na blogu, pretože som si ich mimoriadne zamilovala. Zuzka z http://pinkshaaark.blogspot.com/ mi dokonca každý jeden darček zabalila do 24 papierikov, a to už ani nehovorím o samotnej krabičke, ktorá mi na prvý pohľad vyrazila dych. Veľmi si vážim ak vám cudzí človek s podobnou výhrou pošle napríklad aj taký kúsok seba, takú snahu, ktorú robil preto, aby niekoho potešil, prípadne obyčajne rukou napísané venovanie, poďakovanie, hocičo. Výhra je odrazu špeciálnejšou a tešíte sa ešte viac. Naozaj ďakujem a moje Vianoce boli určite napriek učeniu na štátnice spestrené aj touto nemalou pozornosťou, ktorú mi počas 24 dní (a 24. bol naozaj TOPka) Zuzka poslala :) Máte sa na čo tešiť :) 


(fotené tuším 17.12. - ešte zopár vecí chýbalo...)

(Balíček na Štedrý deň)

Vyhrali ste niekedy niečo na blogoch alebo dokonca na Instagrame??

4 komentáre:

  1. Soutěže a giveaway na instagramu nesnáším, kolikrát je tam v podmínkách, aby si sledovala dalších x profilů a poté teprve mohla vyhrát. Soutěže kolikrát slavnější profily pořádají skrz možnost něco dát fanouškům a sledujícím, ale zároveň udělat reklamu skrz příspěvek, takže za mě bohužel poslední dobou palec dolů.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď práve to je ten najväčší "odpudzovač" ale na druhej strane sa ozaj tým organizátorom nečudujem...dobrý biznis, akurát pre súťažiacich je to celé nezmysel, no stále sa nájdu desiatky, ktorí sa zapoja.

      Odstrániť
  2. Soutěže na instagramu moc nemusím .... to je pořád sleduj toho a toho a ještě toho a sdílej tohle a pak označ toho a toho ... :D Nic pro mě. Soutěží na blogu jsem se dřív zůčastňovala, teď už mám bohužel trošku smůlu, protože žiju v Anglii :D Nicméně za mě jednoznačně dávám přednost blogům. A otevřená či jednou použtá kosmetika? S tím bych asi neměla sebemenší problém.

    www.adele-daily.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne! A najnovšie podmienky, čo som už kdesi videla, lajkni toto, označ 3 ďalšie osoby a ešte choď na profil ďalšej osoby, kde splníš podmienky tej osoby až pokiaľ sa dostaneš opäť na pôvodný profil...no uff...to už úplne dovi dopo :/

      Odstrániť