štvrtok 25. júla 2019

Recenzia: The Ordinary 2% kyselina hyalurónová + B5

Kyselina hyalurónová je prirodzenou súčasťou nášho organizmu. Napriek tomu sa ešte nájdu ľudia, pre ktorých znie odstrašujúco a myslia si, že je iba pre staršie ženy, ktoré si chcú zachrániť pleť. Omyl! Nachádza sa v našich tkanivách aj tekutinách a až polovica je uložená práve v koži. Jej hlavnou úlohou je vypĺňať priestory medzi molekulami tak, že molekuly prijímajú vodu, "nasiaknu" sa ňou a zväčšia svoj objem (asi ako špongia). Pleť vďaka nej vyzerá "šťavnatá". Vekom však ubúda (do čerta!), no používať ju môžete kedykoľvek. Ak so značkou The Ordinary nie ste oboznámení, odporúčam najprv článok "O značke" a potom pokračovať tu :) 

Recenzia: The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5
Popis (zdroj:deciem.com)
Veľkosť: 30 ml
Cena: 6,80 €
Dostupnosť: deciem.com (poštovné pri nákupe nad 25 € neplatíte - oplatí sa)
Aplikácia: ráno, večer (nemusíte vždy aj aj, môžete pokojne jedno z toho)
Označenia: (obrázok)

Dokáže nasať až 1000x viac vody než je jej hmotnosť. Od tejto hmotnosti (buďme presnejší - molekulárnej veľkosti) závisí to, ako efektívne bude prechádzať do hĺbky pleti. Molekuly kyseliny hyalurónovej môžu byť rôzne, menšie i väčšie. The Ordinary používa zmes molekúl malých, veľkých aj stredných, plus kyselinu vo forme crosspolymer-u. Malé prenikajú hlbšie do pleti a väčšie zostávajú na povrchu. Zmysel má jedno i druhé. Pleť je hydratovaná zvnútra, pričom tak vyzerá aj navonok. Tento systém podporuje ešte vitamín B5, ktorý napomáha povrchovej hydratácii. 

*Deciem dáva do pozornosti aj drahšiu značku NIOD a od nej Multimolekulárny komplex kyseliny hyalurónovej (MMHC), ktorý obsahuje až 15 rôznych foriem kyseliny, čím je ešte efektívnejší!

Zloženie
Aqua (Water), Sodium Hyaluronate, Pentylene Glycol, Propanediol, Sodium Hyaluronate Crosspolymer, Panthenol, Ahnfeltia Concinna Extract, Glycerin, Trisodium Ethylenediamine Disuccinate, Citric Acid, Isoceteth-20, Ethoxydiglycol, Ethylhexylglycerin, Hexylene Glycol, 1,2-Hexanediol, Phenoxyethanol, Caprylyl Glycol
Efekt a moje dojmy 
Aj keď je kyselina hyalurónová považovaná za hĺbkovo hydratačnú látku, u mňa sa odohral trochu netypický efekt. Po aplikácii som totiž pozorovala, že moja pleť je skôr suchšia, šúpe sa a ja si vravím, či mám správnu fľaštičku :/ . Najmä pri nanášaní make-upu to vyzeralo hrôzostrašne, tak som sa napokon rozhodla prestať kyselinu hyalúronovú na chvíľu používať a presvedčiť sa, že toto šúpanie naozaj spôsobuje ona. Bohužiaľ áno, keď som ju odstavila, prestalo to.

Dôvodom prečo sa mi toto stalo je za A - málo vlhkosti vo vzduchu a/alebo za B - dehydrovaná pleť. V mojom prípade skôr druhá možnosť, prvú som vylúčila, pretože napriek tomu, že je leto, naše klimatické podmienky sa nepovažujú za extrémne suché. Kyselina hyalurónová funguje ako špongia. Aby fungovala, musí odniekiaľ čerpať vlhkosť. Buď z ovzdušia alebo z najbližšieho možného zdroja -  z hĺbky pleti (čo nie je vôbec dobré a práve mne sa to zrejme stalo). 

Tak a teraz si to predstavte, že pleti, ktorá má už sama o sebe málo vody, hyalurónka zoberie aj to posledné. Produkt, ktorý má hydratovať, urobí ešte väčšiu pohromu. Skoro ma trafilo a nechcela som veriť tomu, čo sa deje. Ako toto vyriešiť?
Čítajte ďalej.
Aplikácia
Snáď vám budem dostatočne odstrašujúcim príkladom a dáte si pri aplikácii kyseliny hyalurónovej záležať na jednej dôležitej veci, ktorú som ja podcenila. Aplikujte ju VŽDY na navlhčenú tvár! To je jedno, či ju predtým trochu navlhčíte vodou alebo tonikom, len nech je vlhká. Ja to už takto robím a šúpanie sa zmiernilo aj keď tam stále je. Tajne ale dúfam, že sa správnou aplikáciou časom vytratí úplne, pretože inak prisahám, že dám overiť tú fľaštičku a skontrolovať čo mi tam namiesto hyalurónky nešupli nejakú AHA či BHA :D Takmer u nikoho som totiž o tomto mojom probléme nečítala a vyššie spomenuté vysvetlenie bolo jediné logické, čo som našla. 

Konzistencia, vôňa
Ako iste viete, všetky TO séra majú rovnaký dizajn - sklenená fľaštička s pipetkou, čo mne vyhovuje. Kyselina hyalurónová je bez vône, priehľadná a veľmi riedka, preto po tvári steká rýchlosťou svetla. Nestrácajte čas a hneď po kvapnutí ju rozotrite, inak skončí kvapka z vašej tváre na zemi (toľké mrhanie! :) ). Na tvári nelepí a vsiakne sa pomerne rýchlo. 

Hodnotenie: 4/5 
Záver: Ja jej proste vďaka tomu šúpaniu nemôžem dať 5/5 aj keď budem zrejme jedna z milióna. Ak si pozriete recenzie všade na internete, ľudia sú nadšení a ja im verím, no tí, čo máte dehydratovanú a suchšiu pleť, budete aspoň v pozore :) Ak moje šúpanie úplne zmizne, napíšem to sem :)

Update takmer po roku (máj 2020): Kyselinu hyalurónovú samú o sebe v mojej rutine nepoužívam napokon vôbec. Vyskytuje sa iba v iných produktoch, ktoré na pleť dávam, no samotná už nie. Šupinkovanie bolo strašné a za ten čas som o rovnakom efekte čítala aj u iných báb. Samozrejme, stále zostávai skupinka ľudí, ktorí by sa v tejto hyalurónke najradšej okúpali, a možno by ste tam po vyskúšaní zapadli i vy, no ja viem, že u mňa si miesto nenašla.

Akú kyselinu hyalurónovú ste vyskúšali vy?

Zdroje:

www.deciem.com

5 komentárov:

  1. Ještě jsem nic podobného nezkoušela. Ani tuhle značku. Tuším, že jsem měla jen krémy, které tuhle kyselinu obsahovaly a byly fajn.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Táto značka je v poslednej dobe naozaj populárna a hlavne účinná! Určite niečo vyskúšaj, neoľutuješ ;)

      Odstrániť
  2. Kyselina hyaluronova podľa mojich info nie je hydratačná samostatne ale ako píšeš v článku ma schopnosť účinnejšie na seba nadviazať vodu/hydratáciu a dostať ju do hlbších vrstiev pokožky ako len obyčajný krém/olej (to ako hlboko je schopná sa dostať záleží aj od veľkosti molekúl kyseliny). Na supinky by teda mohlo pomôcť okrem navlhcenej pleti nanášať na sérum s kys. hyaluronovou aj bežný hydratačný krém. Pekný blog 😊

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krém som nanášala aj predtým a nepomáhalo to ale keď som naniesla na navlhčenú pleť, bolo to lepšie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ešte som neskúšala žiadnu, ale táto vypadá super!

    WHEN PIGS FLY

    OdpovedaťOdstrániť