sobota 26. januára 2019

Prečo chce pleť kozie mlieko?

Premýšľali ste aj vy niekedy nad tým, prečo sú krémy s kozím mliekom, potom iné bez kozieho mlieka a aký je medzi nimi rozdiel? Ja áno. Krém z kozieho mlieka Ziaja sa zaradil k mojim najobľúbenejším pleťovým produktom a ja som chcela zistiť viac o tom, čo si vôbec dávam na tvár a či je to i reálne dobré. 

P.S.: Nemyslite si, so Ziajou nemám nijakú spoluprácu (ale kiež by som mala!). 


Prečo zaradiť kozie mlieko do starostlivosti o pleť?
Kozie mlieko je bohaté na mastné kyseliny a triglyceridy. Esenciálne mastné kyseliny (tie, ktoré si telo nedokáže vyrobiť) majú unikátne pH, podobné tomu ľudskému, a práve preto pokožku menej iritujú a zároveň sú ňou veľmi ľahko absorbované. Mastné kyseliny a triglyceridy sú pritom super hydratačné (s tou výhodou, že na pokožke nie sú vôbec ťažké či mastné!). 

Navyše, kozie mlieko obsahuje špeciálne pleťové minerály (ako selén) a vitamíny (hlavne A, ktorý je jedným z najpodstatnejším vitamínov pre pleť). Ako iné mlieka, aj to kozie obsahuje ešte laktát, čo je vlastne alfa hydroxy kyselina (AHA). Pomáha sa jemne zbavovať odumretých buniek pokožky, aby malo mlieko lepšiu cestu do hlbších vrstiev pokožky a viac ju hydratovalo či rozžiarilo. 


Zdroj: https://www.zjashop.com

Mlieko obsahuje unikátne výživné látky a preto sa používa pri výrobe hydratačných krémov ale i sprchovacích či holiacich produktov. Funguje aj proti starnutiu pokožky a to najmä pre suchý a citlivý typ.

Ide o zložku, ktorá je zdravá ako na vnútorné použitie, tak aj v kozmetike pri lokálnom používaní. Laktát pomáha pleť rozžiariť a zachovať zdravú, zatiaľ čo výživná a remineralizačná funkcia robí zázraky s integritou kože. Tým, že prirodzene obsahuje dokonca aj vitamíny či antioxidanty je kozie mlieko multifunkčným zázrakom, ktorý stojí minimálne za vyskúšanie, ak nie ako "must have" produkt kozmetickej výbavy každej (a najmä suchej či citlivej) pleti.
Zdroj: https://kristenarnett.com/

Čo vy a kozmetika s kozím mliekom?

9 komentárov:

  1. Veľmi zaujímavý článok toto som netušila! :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ziaja Kozie mlieko milujem, ich produkty sú naozaj výborné. :)

    Rebelliouslily

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tak toto je naozaj super téma, asi sa budem musieť po produktoch pozrieť ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. SupEr článek a věřím že kozí mléko je úžasným přínosem pro pleť a pokožku. Každopádně v kosmetice s nim nemam zkušenost, jediné co jsem kdy s kozím mlékem koupila je mléčná sůl do koupele jinak spis kozí mléko kupuji jako potravinu :)

    www.melissakinsley.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som napríklad o mliečnej soli do kúpeľa nikdy nepočula :O Kúpeľné veci mám veľmi rada...

      Odstrániť
  5. no tak konecne som pochopila preco mi to odlicovacie mlieko ziaja goat’s milk robi tak dobre na moju suchu plet ������

    OdpovedaťOdstrániť