piatok 12. apríla 2019

Prírodná kozmetika RINGANA - body set (2. časť)

Posledný článok bol takisto venovaný prírodnej kozmetike Ringana, o ktorej si viac prečítate práve v  1. časti o pleťových produktoch. Dnes sa budem venovať telovým produktom.

Na úvod chcem ešte dodať, že som pri každom produkte hodila očko aj na zloženia. Ringana veci obsahujú naozaj množstvo extraktov, samé rastlinné zložky, oleje a vitamíny. Sem tam som zahliadla alkohol ale napríklad ani raz parfum alebo glycerin, čo bývajú v kozmetike bežné zložky, pričom tam vyslovene byť nemusia. 

Telová kozmetika 


Popis: Rýchlo vstrebateľný balzam zmení nohy na mäkké a hladké. Keďže koža našich nôh má málo mazových žliaz, rýchlo sa stávajú hrubými a suchými. Intenzívna starostlivosť a veľa hydratácie robí suché nohy a popraskané päty zreteľne hladšie a mäkšie. Bohaté oleje zo sezamu, hroznových semienok a makadamiových orechov majú intenzívny výživný účinok. Mentol, gáfor a eukalyptový olej stimulujú unavené nohy. Teatree zodpovedá za antimikrobiálny účinok. 
Cena 16, 80 € za 100 ml.
Obsahuje aj vitamín E. Nevhodné pre deti mladšie ako 3 roky.

Môj názor: Najlepšia vecička z body setu! Vrátane vône, ktorá (ako som spomínala) pri prírodnej kozmetike nemusí byť vždy perfektná. Tu som ale cítila sviežu arómu TEA TREE, čo ma naozaj pozitívne potešilo. Po aplikácii na nohy príjemne chladil, rýchlo sa vsiakol a moje suché nohy naozaj ožili a zmäkli! Nie výnimočne, nepreháňajme to zase ale popis je naozaj pravdivý a tento krém na nohy môžem všetkými desiatimi odporučiť, ak aj vy poznáte, čo sú to suché nohy a chodidlá. 
Popis: Medzi zložky tohto prípravku patria hodnotné oleje z chia semiačok, brusníc, malín a amarantu, ako aj vysokokvalitné extrakty so super vyhladzujúcim efektom. Extrakt z nechtíkového kvetu a aloe vera hýčka suché ruky. Špeciálna látka zo sedmokrások pomáha odstrániť pigmentové škvrny.  Stará sa o ruky ale aj nechty. Upokojuje a regeneruje pokožku a obnovuje elasticitu. Suché ruky majú dlhotrvajúci prísun výživných látok, vďaka čomu sa opäť cítia jemne a pružne. 
Cena 16,24 €/100 ml.

Môj názor: Áno, pomáha na suchosť, ktorá razom zmizne. Áno, má mierne vyhladzujúci efekt, rýchlo vsiakne, nezanecháva mastný film, nie je ani šialene hustý, skôr taký akurát, no napriek tomu, že prírodná kozmetika nemusí mať (a často nemá) peknú vôňu, tu mi to vyslovene chýba a vadí. Z nejakého dôvodu potrebujem ruky nielen hydratovať ale chcem cítiť aj peknú vôňu. Ak ju nepotrebujete, budete spokojní/é, ak ste skôr ako ja, tu nenájdete to, po čom túžite :) 

(telové mlieko sa vpilo do papiera najrýchlejšie - prekvapilo to aj mňa) 

Popis: Vysokokvalitný avokádový olej a olej z makadamiových orechov trvalo posilňujú bariéru pokožky. To znamená, že pokožka si zachováva viac vlhkosti. Aloe vera a čerstvé rastlinné šťavy či bisabolol upokojujú podráždenie a napätie. Extrakt z kôry magnólie má antioxidačný účinok. Mlieko bolo špeciálne navrhnuté pre suchú pokožku. Vyživuje a upokojuje suchú pokožku kvalitnými rastlinnými olejmi, čím vytvára pocit intenzívnej pohody a pružnosti. 
Cena 15,80 €/100 ml.

Môj názor: Veľa telových mliek je hutných, či hustých. Aj toto sa k nim zaradzuje ale nepreháňa to. Telo proste potrebuje väčšiu dávku hydratácie a mastnoty než napríklad pleť. Používala som už telové mlieka, ktoré som si natrela na nohy večer pred spaním a ráno som sa zobudila zase so suchými nohami. Našťastie k nim Rinagana nepatrí. Pekne hydratuje, nenecháva biely film pri roztieraní, pokožka sa pekne "šťavnato" leskne, kým do nej mlieko úplne vsiakne. Dokonca aj vôňa je príjemnejšia v porovnaní s krémom na ruky. Nemám čo vytknúť a odporúčam :) 

Popis: Efektívna starostlivosť o zuby na báze oleja. Zubný olej viaže baktérie v ústnej dutine a nahrádza zubnú pastu. Obsahuje jemné čistiace zrnká a vysokokvalitný rastlinný extrakt z kurkumy, ktorý chráni aj pred ochoreniami ďasien. Mätový olej, anízový olej, škoricový olej a eukalyptový olej podporujú dobrú orálnu flóru a chránia pred zlým dychom. Cena 2,60 € za 15 ml vzorku.
Aplikácia: Fľašu pred použitím pretrepať a ústa vypláchnuť čajovou lyžičkou oleja. Rozotrite zubný olej okolo ústnej dutiny svojím jazykom a „ťahajte“ cez medzery medzi zubami. Potom si jemne čistite zuby a jazyk vlhkou zubnou kefkou.  Prebytočný olej z úst vypľujte a vypláchnite vodou.

Môj názor: Noo tak na vyskúšanie tohto produktu som sa tešila najviac. Keďže sú však zuby môj obor, budem tu dosť prísna a už na začiatku vyslovím verdikt, ktorým  musím oponovať popisu - nie, zubný olej bohužiaľ pastu nenahradí. Resp. upresním to, nenahradí všetky pasty. Niektoré možno áno. Olej totiž neobsahuje základ, ktorý by mala obsahovať každá dobrá zubná pasta - fluoridy a do ďalších základných zložiek zubných pást sa radšej ani nepúšťam. Nehovorím hneď, že olej je zlý, no za mňa použiteľný maximálne namiesto ústnej vody. 

Vôňa je skvelá, chuť už o čosi menej. Lepšie som olej zniesla keď som si ho dala na zubnú kefku a takto si umyla zuby, pri preplachovaní v ústach aspoň minútu to bolo horšie a mala som nutkanie ho vypľuť už skôr. Po chvíli sa totiž chuť zmenila na kyslastú, "ťahavá" konzistencia tiež robila svoje. Pocit, ktorý ale v ústach zubný olej zanechal bol super a svieži. Čiže stálo to za to. 

Ďalšia vec, asi ste zvyknutí/é, že pri umývaní zubov zubná pasta pení, tento olej nie. To mi ale napríklad vôbec nevadilo, ba naopak, vnímala som to ako výhodu. Veľa ľudí, totiž nelogicky považuje veľa peny a pasty = dobre vyčistené zuby. Ani náhodou to však neplatí. Dôležitá je technika umývania zubov a pokojne aj so suchou zubnou kefkou. Bez peny sa práve na techniku človek sústredí lepšie a viac si uvedomuje, ktoré miesta v ústach už vyčistil. 

V zložení ale vyzdvihujem xylitol, ktorý hoci menej ako fluoridy, ale tiež pomáha pred vznikom zubného kazu. Takisto znižuje pH v ústach a je formou cukru, ktorá zubom neškodí. Obsahuje dokonca eugenol, ktorý je v malých množstvách "ukľudňujúcou" a antiseptickou látkou. Spolu s ďalšími extraktami a olejmi z rôznych rastlín považujem zubný olej za vhodný produkt napríklad pri lokálnom podráždení ďasien. Je možné, že uľaví od bolesti, no nevyskúšala som, keďže tento problém nemám.

↓↓↓
Prírodnú kozmetiku totiž vyhľadáva čím ďalej, tým viac ľudí a je veľká škoda, že RINGANA nie je na Slovensku známejšia. Dúfam, že aspoň môj blog na ňu upriami väčšiu pozornosť a preštudujete si o tejto kozmetike a doplnkoch výživy na stránke  www.fresh-life.eu, prípadne (ak neviete nemecky ani anglicky) napíšete e-mail slovenskej zástupkyni Alenke (plankova.alena@gmail.com), ktorá vám určite s radosťou napíše všetky potrebné informácie, tak ako ich napísala aj mne ;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára