pondelok 17. júla 2017

Rozdiel medzi BB a CC krémom

Ahojte! 

Keď sa tak prechádzam v drogérii, stále sa pri pohľade na BB krémy zamýšľam čo sa skrýva pod skratkou BB a dlhý čas som BB krém považovala za značku, až kým sa neukázalo viacero značiek, ktoré ho zaradilo pod svoje produkty.

No a potom prišiel CC krém a to som už bola úplne mimo z toho, na čo je jedno alebo druhé dobré a aký je medzi tým rozdiel :) Až som sa rozhodla si to konečne vygoogliť, pretože sa chystám na jednu recenziu CC krému od Avonu.

Ak sa zamýšľate či som si to vyhľadala ešte pred kúpou, tak nie :D  Našla som si to až PO tom, čo som si spomínaný CC krém kúpila (niekedy vás proste zláka len pekný obal :D ) ale zistila som, že som až tak neprestrelila. Čo som ešte zistila, je to, čo si na takom CC kréme všímať, aby som vedela či splnil svoj účel. Na to aby ste to vedeli zhodnotiť aj vy, pozrite na nasledujúce info o krémikoch ;)

BB cream 


Väčšina kozmetických maniačok už BB krém pozná a aj vyskúšala, ak medzi ne nepatríte, môžete oslavovať jeho objavenie :) Je to ľahučký podklad krémového charakteru, niečo ako tónovací vyživujúci krém, ktorý sa po 1. krát objavil v Kórei a potom sa raketovou rýchlosťou zrazu ocitol aj kde inde, než v USA. Američanky sa zrejme vždy ako prvé dostanú k novinkám, ktoré my potom obdivujeme o 2 roky neskôr (ak vôbec, sad story :( ). 

Takže na čo je vlastne dobrý? BB znamená "beauty balm" a je to vlastne dokonalá súhra make-up + starostlivosť o pleť. 



Teraz sa už považuje za najlepší tónovací a zároveň vyživujúci podklad na pleť. Zrejme každý jeden má aj SPF, takže okrem toho, že vyživuje, tónuje ešte aj chráni proti UV. Všetko čo potrebujete na plnú ochranu pleti v jednej ľahučkej vrstve. 

Pre koho je hlavne určený? Tým, že BB krémom dodávame pleti minimum krytia je určený hlavne pre mladú pleť, ktorá nepotrebuje veľmi kryť nedostatky a problémové partie, len akoby "prebudiť, oživiť" pleť. Takže teen ročníky a skoré 20-ky, bez problémovej pleti - BB krém je pre vás. 

CC cream

CC krémy sú vždy svetlejšie než BB, preto poskytujú väčší stupeň krytia. Nedáva vám veta zmysel? Ani mne nedávala :D Ale potom som pochopila, že to má logiku. Preto je stupeň krytia väčší, lebo CC krém sa špecializuje na korekciu farby pleti v začervenaných miestach či tmavých miestach. Tmavé miesto + svetlý CC = lepšia farba. Skratka CC teda značí "color correcting". 



Najlepšia vec je, že CC krém je taký update BB. Okrem toho, že sa pýši všetkými pozitívami BB krému, bonusom je zopár benefitov naviac. Prvým je zlepšenie elasticity pleti, zatiaľ čo tiež predchádza vzniku ďalších tmavých miest na pleti. 

Nájdete v ňom vitamíny C alebo E, ktoré sú silnými protistarnúcimi ingredianciami, no a SPF tiež nesmie chýbať. Jeho používanie môže oddialiť aj vznik vrások alebo jemných čiar a záhybov, ktoré sa vekom pomaly dostavia viac a viac. 

Keď sa hlásite do skupinky žien (20 - 40 r.), ktorých stále potrápi akné, nerovnomerný tón pleti, začervenania alebo chcete skryť vrásky, mali by ste skúsiť CC. Možno objavíte nový svetadiel ;) 

S ktorým máte skúsenosti a aká je vaša obľúbená značka? 








11 komentárov:

  1. Krásny a užitočný článok :) Ja osobne mám radšej CC krém, najradšej ho mám od Bourjois :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja sa takisto prikláňam k CC :) Pozriem očkom na ten Bourjois, dík za tip a komentár ;)

      Odstrániť
  2. BB mám oveľa radšej než CC, prídu mi lepšie. ;)

    Rebelliouslily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je ozaj také subjektívne aj na základe pleti :) Radšej by som aj ja povedala, že mi viac vyhovuje BB pre prirodzene peknú pleť, no mám problematickejšiu a asi preto je pre mňa jednoznačná voľba CC :) Kto vie :) Ďakujem za koment ;)

      Odstrániť
  3. Moc pekný článok :) Ja som mala doposiaľ najlepšie skúsenosti s BB krémom od Misshy a CC krémom od Bourjois :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Si už druhá čo si chváli CC od Bourjois :) Ozaj naň mrknem. Ďakujem :)

      Odstrániť
  4. Super článok. Ja mám doma len samé BB-čka ale ani jedno CC-čko. Už je asi načase ho vyskúšať :)

    AN Beauty Blog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som zvedavá potom na názor a porovnanie s BB v praxi ;)

      Odstrániť
  5. ja už som čítala, že vraj aj DD krémy budú :D podľa mňa je to stále vo veľkej miere marketing :) no a čo sa týka kopírovania od kórejcov, to robí veľa značiek, oni sú technológiami a so všetkým popredu, lebo majú vysoké nároky na kozmetiku. Veď aj cushion makeupy používali dlhé roky a zrazu už ich má aj Loréal či iné značky :)
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej kozmetika tam očividne ide dopredu rýchlosťou svetla ale s tým marketingovým ťahom plne súhlasím. Ono sa to v podstate stále zdá ako ten istý výrobok či už je to BB, CC alebo DD :)

      Odstrániť
  6. CC krém som nikdy nemala, no dobrú skúsenosť mám s BB krémom od Rimmel. ŽIaľ nejako ho už na pultoch predajní nevidím.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť