piatok 21. júla 2017

Recenzia: Avon CC cream kolekcie mark.

Hello!


Noo a po vysvetlení rozdielu medzi BB a CC krémom tu mám recenziu o jednom z CC. Konkrétne je to CC krém od Avonu. Kolekcia mark. má celkovo veľmi moderný a povedala by som až minimalistický dizajn. V jednoduchosti je krása a ja také veci ozaj zbožňujem. Čo vy?




Tento krém ma zlákal z jednej strany kvôli dizajnu a z druhej na mňa kričal "kúp ma!" kvôli svojej cene. Už dlhšie som sa ale obzerala po nejakom ľahko krycom prípravku na pleť na leto. Dlho som neváhala a asi v májovom či júnovom katalógu som si vzala tento CC.



 Zavítala som najprv na stránky Avon Slovensko, aby som si pohľadala info a predstavte si, že som ho nemohla medzi medzi výrobkami nájsť. Neviem či je to moja hľadacia chyba alebo tam ozaj nie je. Ale nevzdávame sa! 

Tak som googlila znova a našla som anglické stránky Avonu. Okrem ceny 12 libier som zistila, že majú na výber viac odtieňov. Kde je spravodlivosť? Alebo opäť zlyhal môj hľadací zmysel? :D Ja si pamätám, že pri výbere som v katalógu mala 5 možností, tak som zvolila zlatú strednú cestu s názvom Nude. Môj odtieň pokožky by som zhodnotila ako stredne svetlý a Nude som brala tak, že "veď sa trocha opálim" :D 


CC prišiel klasicky v papierovej krabičke s typickým "markovským" dizajnom a po otvorení som z nej vybrala 30 ml tubu, ktorá dobre padne do dlane. Produkt treba klasicky vytlačiť buď na štetec, hubičku, chrbát ruky a potom do toho máčať štetec alebo akokoľvek ste zvyknuté. Napriek tomu, že plastový obal je lesklý, nie je natoľko šmykľavý, aby vám náhodou vyletel z ruky na najnovšie rifle (aj to sa mi stalo ale nie s týmto výrobkom :D). Chválim,že keď je otvorený tak sám nevyteká, musíte ho vytlačiť.

Info z obalu: "CC korekčný pleťový krém s OF20. Okamžite zjednocuje tón pleti a poskytuje jej rozžiarený vzhľad. Použitie: Naneste rovnomerne na pleť a jemne rozotrite." Čo ma však veľmi zaujalo, je upozornenie na boku krabičky: " Obsahuje benzofenon-3." 

Hmm...lovím v hlave či nenájdem nejaké záblesky zo skúšky z biochémie ale nebudeme si klamať - výsledok nič, nula, prázdno :D Tak sa opäť pýtam uja google, a čo mi povedal?


(Kútik: Vzdelajme sa!) - Našla som veľa  článkov o tom, že benzofenon je častá zložka kozmetických výrobkov a hlavne tých na opaľovanie. CC cream nespadá priamo do kategórie "na opaľovanie" ale tým, že má SPF20, teda ochranný faktor proti UVB 20, hrá tam istú úlohu aj táto látka. Niekde uvádzajú, že je veľkým alergénom, ale čo je horšie je, že sa vraj ľahko vstrebáva do pokožky, rýchlo sa tak dostane až do krvi a pôsobí ako ženský hormón estrogén. Žiadny hormón, ak je ho v tele viac než treba, nerobí dobre. A vraj to je jeden z mnohých nežiaducich účinkov. 

Dočítala som sa aj o istej rakovinotvornosti ale to by sme preháňali, pretože "istá rakovinotvornosť" je takmer pri každom kozmetickom výrobku a je jedno či stojí 5 € alebo 50 €. Takže tak. Na to, aby som vedela povedať či tomu verím, by som si musela prečítať nejaké overené štúdie a možno to aj urobím a doplním info :)


Taak a môj názor na efekt, ktorý by mal krémik urobiť. Ako môžete vidieť, odtieň Nude, bol ešte svetlejší než moja svetlá ruka, čiže teória typu "Vezmem Nude, veď sa ešte opálim." bola totálne mimo. Uznávam, že je ťažké trafiť odtieň len tak, na základe obrázku z katalógu a ani som popravde nečakala, že to bude trefa, no trochu tmavší odtieň to predsa len mohol byť.


Čo sa týka efektu po rozotretí, u mňa sa žiadne zázraky nediali. Ako som písala v článku "Rozdiel medzi BB a CC krémom", vedela som čo si všímať. CC - color correcting. Pri nanášaní sa konzistencia nezdala veľmi riedka, vôňa nijak poburujúca a ani nadchýnajúca ale cítila som, že jeho vstrebávanie bude chcieť nejaký čas. Chýba mi taký feeling "pleti pripravenej na ďalšie beauty vecičky", pretože po nanesení krému mám pocit ozaj vlhkej tváre a nemôžem ešte  naniesť napr. ani lícenku. Na fotkách "pred a po", môžete samy posúdiť, aký veľký rozdiel je tam vidieť. Môj osobný názor je, že minimálny. Teda napriek tomu že je svetlejší, po rozotretí vidno možno mini zosvetlenie (ale ja tam stále nič nevidím :D).  




pred...










                                ...po

(na fotení lepších fotiek tohto typu ešte popracujem, čestné blogerské! :) )

Cena: Keď som kupovala ja v akcii z katalógu, bolo to tuším 2,99 € ale čo ma prekvapilo, keď som pozerala cez net, že bolo veľa týchto CC ale všade SPF50? Ktorý je teraz ten pravý? SPF20 či 50? Či sú 2 verzie? Neviem, každopádne cena cez internet je tak 6 - 8 €. 

Hodnotenie:  2/5


Záver: Ako podklad pod make-up sa dá využiť, predsa len tie vyživujúce vlastnosti sa v lete môžu zísť, no korekčné a krycie schopnosti obzvlášť nečakajte. 

16 komentárov:

  1. super recenzia, mne by odtieňom aj sadol, ale na mňa malíčko kryje :)
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To áno, krytie je ozaj slabé :( Ďakujem za komentárik :)

      Odstrániť
  2. I don't like Avon cosmetics :(

    I hope that you visit my blog and maybe stay for longer!
    spiked-soul.blogspot.com

    Like Spiked Soul on FACEBOOK


    Kisses
    Elwira Charmuszko

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. It´s very subjective. I´ve tried few products that dissapointed me, but there were ones I´ve truly loved to use, too.

      Thanks for the invite, come to see your place ;)

      Odstrániť
  3. Takové krytí je ideální pro sjednocení pleti, takže určitě některým lidem bude vyhovovat.
    SimonetaBlog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite áno, recenzie sú vždy veľmi individuálne keďže všetky máme inú pleť :)

      Odstrániť
  4. Tak s tou složkou jsi mě teda překvapila... asi nic na denní používání... navíc když moc nekryje... Mě na sjednocení stačí dermacolácký pudr , je to rychlejší než se natírat BB nebo CC a pak zapudrovávat :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som bola prekvapená ale čudovala som sa prečo to na obale tak osobitne napísali tak som si to našla a pozrime sa! :/
      Ten Dermacol púder ozaj vyskúšam! Samé chvály čítam...

      Odstrániť
  5. Sama jsem z té inovované řady ještě nic nezkusila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. tak avon kozmetiku veľmi nevyužívam, takže nemám veľké skúsenosti...
    ale verím, že majú aj lepšie krémy, ako je tento, keďže mu nedávaš veľké pozitívum :).

    KEJMY ♥.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám na Avon zatiaľ taký 50/50 názor. Sú aj ozaj super veci ale zase aj také troška prepadáky, ktoré nalákajú hlavne na obal :D

      Odstrániť
  7. Mne by krytím tiež nevyhovoval, škoda :D Najradšej mám CC krém od Bourjois, ten je ľahký a kryje výborne.

    OdpovedaťOdstrániť