sobota 22. júla 2017

Aký opaľovací krém na leto vybrať? Vysoké SPF nestačí!

Ahojte! 

Máme leto, horúčavy a na každom opaľovacom prípravku hľadám to podstatné čísielko. Keď bolo SPF spomenuté aj pri kozmetike ako bol CC cream, na ktorý som písala recenziu, musela som pogoogliť, čo to vlastne znamená a prišla som na zaujímavé veci. 
SPF - sun protecting factor alebo po slovensky ochranný faktor proti slnečnému žiareniu. Za touto skratkou nasleduje nejaké čísielko. Žila som s tým, že čím vyššie SPF, tým ťažšie sa opálite lebo slnečné lúče ťažšie prejdú touto ochrannou vrstvou ALE nevedela som, že to pri opaľovákoch, nie je všetko. 

Okrem SPF a toho čísla je veľmi dôležité si všímať, či opaľovací krém, olej, mlieko, čokoľvek má aj informáciu o ochrane proti širokému spektru UV. Ak tam táto info chýba, je zle. Prečo? 
SPF zjednodušene označuje, že sme chránení proti žiareniu ale len proti UVB zložke. Lenže!! Slnečné žiarenie má ešte aj zložku UVA a UVC. UVC môžeme vylúčiť, pretože ostáva v atmosfére a neprejde na zemský povrch, čo je horšie, že UVA sa teší na našu kožu, ktorú poškodzuje. Konkrétne spôsobuje starnutie kože a hrá úlohu aj vo vzniku rakoviny kože. O túto úlohu sa ale delí aj s UVB zložkou. Ak by sme sa nechránili už ani proti UVB zložke - spálili by sme. To sú ich úlohy. 

Vedeli ste to, alebo nie? Práve preto už budem dobre pozerať na etiketu, či ma tam vyslovene okrem čísla informujú aj o ochrane proti širokému spektru UV, teda aj proti UVB, aj UVA  v jednom. 
Podľa istého amerického dermatológa, by najlepší opaľovací prípravok mal byť ešte aj vodeodolný s SPF 30 - 50 a samozrejme zahŕňa široké spektrum UV. Značka nie je vôbec to najdôležitejšie, ale spôsob používania je. Mali by sme sa natierať hrubou vrstvou, asi 30 minút predtým, než sa vystavíme dlhodobému žiareniu aby sa vrstva stihla vstrebať. Viete si predstaviť stále na to myslieť a takto to stíhať? 

10 komentárov:

  1. Já se v poslední době nerada opaluju. Pokud si vybírám krém, tak volím SPF podle místa, které navštívím. Většinou beru SPF 30 a na obličej 50-tku. Samozřejmě zapomínám se přemazat :D
    Meet My Lovely World

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na tvár ozaj treba vysokú ochranu, ja som si skoro každé leto spálila nos, čelo a líca a ľutovala som...toto leto našťastie už nie :D

      Odstrániť
  2. Ja sa snažím natierať čo najvyšším stupňom ochrany zatial som mala najviac asi 30tku a vždy pomohlo a tvar samozrejme tá musí byť natretá vždy lebo tú a plecia mi chytá najviac inak od ostatných častí tela akoby sa mi slnko same odraža:-D niekomu stači byť na slnku 15min a je hnedy a mne je malo hodinu a preto sa ani nepopaľujem:)) iba naozaj vtedy keď som pri vode lebo voda je miesto kde by som vydržala aj cely deň na nafukovačke :-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Preesne tak...ani ja nechápem tých čo sú len 15 minút a zrazu majú dokonalý odtieň hnedej rovnomerne po celom tele :D To je spravodlivosť! Na nafukovačke pri vode je úplne top!

      Odstrániť
  3. Ja opaľovák nepoužívam, mojej koži žiaden neprospieva a spálim sa :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fakt? :O Nebojíš sa, že vôbec nechrániš pokožku pred tými škodlivými vplyvmi žiarenia?

      Odstrániť
  4. Dobrý deň, prosím Vás je pre atopikov vhodný krém protopan sun s spf 25? Mám ekzém asi nonstop a s bežnými opaľovacími krémami je to dosť zlé..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bohužiaľ nemám skúsenosti ani vlastné ani z okolia, no prebrázdila som zopár recenzií na internete a vidím, že je predávaný v lekárňach a ľudia si ho celkom pochvaľujú. Určite by som to na vašom mieste skúsila a medzitým si vyhliadla ďalší podobný prípravok s vyšším SPF, keby náhodou Protopan nefungoval dostatočne :)

      Odstrániť
  5. Ja používam v podstate len faktory 30 a 50, výnimočne 20 no nižšie už nejdem. Aplikujem ich skôr ako idem na slnko, ale v hrubej vrstve to teda nie. Aktuálne skúšam aj prírodné opaľovacie produkty, no po tých som biela ako vedúca vápenky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To verím :D Ja zase naopak až také vysoké SPF nevyužívam, zostávam tak na 10 - 20, asi každý má iný pigment a ja aj podľa toho volím. Veľmi rýchlo sa opálim pekne do hneda tak sa nebojím :)

      Odstrániť