pondelok 17. júna 2019

Recenzia: CeraVe hydratačný krém s SPF 25

Tento krém je v terajšom "skincare" svete dosť známy. Veľmi som sa tešila na jeho vyskúšanie a s prichádzajúcim letným obdobím prišiel takmer ako modré z neba. SPF 25 je možno na tvár v lete ešte málo (na tomto ostrom slnku, aké teraz vonku vládne je najlepšia 50-ka alebo, ak chcete, aj sedieť doma a nikam neísť :) ), no keďže je ochranný faktor zakomponovaný rovno v kréme, je to ideálna kombinácia na bežné denné nosenie nielen v lete ale aj v zime. 

Popis: 
  • vyvinuté v spolupráci s dermatológmi 
  • CeraVe hydratačný pleťový krém s SPF 25 dlhodobo hydratuje a pomáha obnoviť ochrannú kožnú bariéru. 
  • obsahuje 3 typy esenciálnych ceramidov, niacínamid a kyselinu hyalurónovú 
  • technológia MVE: Postupné uvoľňovanie aktívnych látok pre celodennú hydratáciu pokožky
  • kyselina hyalurónová: Pomáha udržiavať prirodzenú vlhkosť pokožky
  • niacínamid (vitamín B3): Pomáha upokojiť pokožku. 
  • bez parfumácie 
  • nekomedogénny
  • na normálnu až suchú pleť
  • 52 ml za 12,99 € (napr. lekáreň Dr. Max)
  • označovaný aj ako CeraVe AM moisturizer - teda pre denné nosenie
  • chráni pred UVA aj UVB
Zloženie
Mám rada sledovanie ingrediencií lebo len takto môžete "kupovať múdro" a hlavne v tejto dobe, kedy dobrý predaj pre predajcov znamená pekný obal a masovú reklamu, pričom čakajú, že zložky aj tak nikto nebude alebo nevie čítať. Poďme sa teda troška pozrieť, čo to CeraVe v tomto kréme namixovalo :)

Skincarisma analýza - na tejto stránke je opísaných mnoho produktov (vrátane CeraVe), kde máte popisanú každú jednu zložku v nich (čo poskytuje, prečo je dobrá/zlá a pod.), niektoré majú aj recenzie od ľudí, no ako naschvál práve tento hydratačný krém od CeraVe nemá recenzie takmer žiadne (čo je škoda)
(podľa tohto grafu aj vidíte, že v kréme nie sú žiadne zložky predstavujúce vysoké riziko, iba 6% so stredným rizikom, 90% nízkorizikových a 3% takých nejasných zložiek. Väčšina iných krémov má často aj nejaké to percento látok s vysokým rizikom a je naozaj málo krémov, ktoré ich neobsahujú )
Rýchly pohľad na niektoré zložky :)
1. Glycerin
- je hydratačná látka, ktorá zabraňuje vysúšaniu, drsnosti, svrbeniu pleti či malým kožným iritáciám 
- takisto dodáva vodu vrchnej vrstve pokožky 

2. Caprylic/capric triglycerides 
- dôvod, prečo sa tento krém dobre rozotiera aj keď je hutný 
- sú odvodené zo zeleniny a považujú sa za lepšiu alternatívu minerálnych olejov (ktoré môžu upchávať póry)
- nie sú toxické a nedráždia citlivú pleť 

3. Petrolatum 
- bežná hydratačná látka, ktorá sa nachádza aj v koži
- udáva sa, že neupcháva póry, pretože molekula je veľká na to, aby sa do nich dostala
- nevýhoda sa však skrýva v tom, že "petrolatum" nie je tak úplne čistý (teda rafinovaný) a môže byť kontaminovaný toxickými chemikáliami ako sú polycyklické aromatické uhľohydráty 
- ak by bol "petrolatum" čistý, nazýva sa biely a teda "white petrolatum" (bolo by to tak aj na obale)

4. Dimethicone (polymethylsiloxane)
- na silikónoch založený polymér, väčšinou používaný ako lubrikant a kondicionér
- práve vďaka nemu zanechá krém na tvár taký pocit akoby bol na vrchu hladký film
- zjemní vrásky, vyrovná nerovnomernú štruktúru pleti 
- často je v primeroch (čiže aj krém je vďaka tomu vhodný pod make-up)

5. Cholesterol 
- posilňuje bariéru na pleti (sám sa tam prirodzene nachádza)

6. Ceramidy - Ceramide 3, ceramide 6-II, Ceramide 1
- tá najšpeciálnejšia časť krému - anti-aging bomba!
- koža vlastne pozostáva najmä z 25% z cholesterolu, 50% ceramidov a 15% voľné mastné kyseliny 

7. Dipotassium Phosphate & Potassium Phosphate 
- je to vlastne soľ, ktorá pomáha udržať pH balans krému 

8. Behetrimonium Methosulfate 
- synteticky vyrobený repkový olej (väčšinou sa pridáva do vlasovej kozmetiky)
- táto zložka vyzerá ako zbytočne pridaná a navyše je aj potenciálne dráždivá hlavne na otvorených rankách (v pleťovej kozmetike sa aj napriek tomu považuje za bezpečnú, tak neviem)
- zrejme bola pridaná preto, lebo na pleti tvorí ten matný finish 

9. Cetearyl Alcohol 
- ďalšia zbytočnosť, dráždi citlivú pleť 
Aký dojem zanechal na mňa?
1. balenie
Taká blbosť ale neviem prečo som čakala, že obal (teda tuba) bude lesklý, on je ale matný, dobre padne do ruky, nešmýka sa. Balenie je naozaj top a to najmä pumpička! Tie krémy, ktoré naberáte prstom po otvorení sa vám časom stále "kontaminujú" ale tu, to vďaka pumpičke nehrozí :) 

2. konzistencia a vôňa 
Štruktúra ma zaujímala najviac. Stále krémy porovnávam so Ziaja Kozie mlieko denným krémom a oproti nemu je CeraVe omnoho hustejší, no napriek tomu ho viete rozotrieť veľmi pekne a rýchlo sa vsiakne. Nemôžem si pomôcť a troška mi aj tak pripomína krémy na opaľovanie (nemá však takú typickú arómu), predsa len, látky zabezpečujúce UVA a UVB ochranu robia svoje. A vôňa samotná? Povedala by som, že nie je žiadna. 

3. efekt
Aj keď je hutný a budí dojem mastného krému, vôbec to tak vo výsledku nie je. Bála som sa, že bude spôsobovať vyrážky a upchávať póry ale tieto obavy sú naozaj zbytočné. Môžem iba potvrdiť jeho nekomedogénnosť. Hydratuje super, do pleti sa rýchlo vstrebe, zrazu vidíte ako "ožije" a po vstrebaní je pleť skôr matná než lesklá. Fakt nechápem ako tento zázračný efekt vzniká, no je to tak :)

Takisto sa utvorí akoby taký ochranný film na povrchu. Ten je mierne ťažký, proste istú dobu cítim, že na tvári mám niečo, čo ju jemne zaťažuje, no v skutočnosti skôr chráni. Po niekoľkých minútach si na to človek zvykne a nerieši to. Ja osobne používam už roky make-up hustejšej konzistencie (Dermacol Make-up Cover) a s tým si nerozumeli úplne dokonale, no nosila som ich aj tak dokopy. Cítila som, že to spoločné zaťaženie na pleti je už "príliš". Make-upy sú väčšinou redšie a s tými by mal fungovať super (ja sama taký ale nevlastním a neskúšala som). 

Hodnotenie: 5/5
Záver: Čo sa týka bezpečnosti a efektu je tento make-up naozaj topka! Oceňujem, že má SPF, čo je v krémoch veľmi dôležitá vec. Faktor by mohol byť aj vyšší než 25-ka, najmä v lete, no počas chladných mesiacov sa môžeme tváriť, že stačí :) 

U krémov je u mňa dôležitý aj taký subjektívny pocit, teda to, ako sa pri/ po nanesení krému cítim. Tu je pre mňa ideálom viac vodovitá konzistencia, ktorú u tohto krému nenájdem. Ako ale hovorím, toto je subjektívna preferencia každého z nás. Na druhej strane objektívny efekt nijako neoblafnete, a ten u tohto krému kráľuje, môžem dokonca prehlásiť, že je najlepší, aký som kedy u krému vyskúšala :) Takže určite odporúčam, najmä ak nechcete rizkovať dráždenie pleti či vznik akné. Tu sa toho určite nemusíte báť!

Skúšali ste už niečo od CeraVe?

Sledujte ma aj na Instagrame: @recenziekozmetiky

2 komentáre:

  1. Súhlasím, mám tento krém a aj mastnú pleť a všetko funguje perfektne. Neupcháva póry, je ľahký čo vôbec nechápem keďže je určený skôr na suchšiu pleť. Plusom je že má SPF čiže ja ho teraz v lete nosím pod make-up. Znáša sa s ním perfektne, no ja používam tekutý make-up ale tiež od Dermacolu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám zase pleť zmiešanú a momentálne dehydratovanú, občas súperím so šupinkami ale krém mi aj tomto pomohol :)

      Odstrániť