streda 6. februára 2019

Recenzia: Bieloruské trio BELITA - rýchly rast a zahustenie vlasov

Na úvod (ako zvyčajne) príbeh podľa skutočnej udalosti:
Na vlasy som dosť háklivá. Je to trocha paradox, pretože takmer celý život ich nemením a čo je "horšie" nechodím strihať. Teda, chodím ale to je možno 1 - 2x do roka. Mám jednoducho traumu z kaderníčok z mojich mladších čias, ktorým keď som ukázala dĺžku, ktorú chcem odstrihnúť, pochopili skôr tak, že toľko majú na hlave nechať. Keby som urobila bilanciu mojej spokojnosti, tak by to vyšlo 1 z 5 pokusov, kedy som odchádzala bez slzičky na krajíčku. 

Každý mesiac si však podstrihujem vlasy sama. Cca 2-3 cm končekov a kvalitne ostré nožnice. Celkovo sa na stav mojich vlasov nesťažujem, no už veľmi dlhú dobu ma trápi jedna vec - riedke a spľasnuté vlasy. Nenávidím to.

V lete som sa dala ostrihať na "postupku" s nádejou, že strih vlasy trocha objemovo zväčší. Nič. Skúšala som po umytí vlasy dôkladne rozčesať (peklo) a pekne s kefou fénovať. Nič. Mala som aj obdobie, kedy som si dala ubrať z dĺžky radikálnejšie množstvo a dúfala, že sa stane nejaký zázrak s kvalitou vlasov -  nič. Preto som to nechala tak a z času na čas skúšam výrobky na zhustenie vlasov, ktoré ma zaujmú. Ako teraz - šancu dostala bieloruská!!! kozmetika zn. Belita.


BELITA je u nás pomerne neznáma značka, ktorá má však vo svojej rodnej krajine veľký úspech. Na českej stránke som našla, že sa prezentuje aj ako "prírodná kozmetika", no podľa zloženia by som týmto smerom asi nešla a ostala na takom neutrálnom území, kde sa neprikláňam ani k prírodnej a ani nejak extrémne chemickej kategórii.

Na slovenskej stránke https://www.belita.sk nájdete nielen produkty na vlasy ale aj na pleť a telo, pričom pri každej jednej veci je napísané zloženie. Keďže sa v dnešnej dobe stále viac a viac ľudí riadi podľa zložiek obsiahnutých v kozmetických výrobkoch, je veľké plus si prehliadnuť všetky zložky ešte pred kúpou danej veci.


Teraz už k veci. Skúšala som šampón, balzam a sprej na rast a zahustenie vlasov s názvom MEZO HAIR COMPLEX a veľmi lákavým obalom fialovej farby.

Táto rada výrobkov "MEZO HAIR COMPLEX" patrí k ich najpredávanejším a funguje na týchto aktívnych zložkách:
Kopexil - stimuluje rast nových vlasov, čím sa zvýči objem, prispieva k obnove vlasových korienkov.
EMortal Pep - komplex prírodných peptidov - inovatívny komponent proti vypadávaniu vlasov a stimulácii ich rastu. Obnovuje, posilňuje vlasové folikuly, predlžuje fázu rastu vlasov - anagénu a spomaľuje fázu "odpočinku" vlasového telogénu.
Kyselina hyalurónová - obnovuje vodnú rovnovíhu pokožky hlavy a vlasov, dáva vlasom zdravý a dobre upravený vzhľad.
Vyvážený multivitamínový komplex (vit. A, E, H, PP, skupina B) - lieči pokožku hlavy, nasýti vlasy, ktoré sú potom silnejšie a lesklé.
D - panthenol - upokojujúci účinok na pokožku hlavy, hydratuje a zahusťuje vlasy, zabraňuje krehkosti a poškodeniu vlasov.
Aquaxyl - obnovuje optimálnu úroveň vlhkosti v hlbokých vrstvách vlasov.
Bambucké maslo vyživuje a zjemňuje pokožku hlavy a vlasov.

Pomerne rozsiahly zoznam, čo poviete. Ak ste zvedaví/é či splnil čo sľúbil, tu si to prečítate...


Sada celkovo
Čo si budeme hovoriť, s kozmetikou je to často ako s jedlom - čím lepšie vyzerá jedlo na tanieri (obal kozmetiky), tým viac sa nám zbiehajú slinky (tým viac upúta náš pohľad) a chceme si to kúpiť. Na mňa táto MEZO sada zapôsobila presne takto dobre. Doteraz sa neviem rozhodnúť či je to cyklaménová farba alebo fialová či ružová, podstatné je, že sa mi dizajn celkovo dosť páči a upútal ma.

Belita šampón Mezo pre rýchly rast a zhustenie vlasov (520 ml) 
Z popisu: Šampón Mezo jemne čistí vlasy, podporuje ich spevnenie a zhustenie, čo vedie k rastu silných a elastických vlasov.
Môj postreh: Keď som ho videla na vlastné oči, rozmýšľala som, kedy toto vlastne spotrebujem. Tým, že je nádoba vysoká, pôsobí nekonečne. Vôňa bola na prvý dojem veľmi príjemná, aj keď potom pri aplikácii na vlasy akoby sa mierne zmenila ale zmena nebola nijak výrazná. Stále bola  príjemná a určite ma od skúšania neodradila. Ďalšia vec - konzistencia. Tu som pochopila, prečo tá veľká nádoba. Už minule som mala pomerne riedky šampón, z ktorého sa mi stále ulialo viac, než som zvykla používať pri iných. Podobne to je aj tu. Konzistencia je redšia, na čo si treba zvyknúť a aplikovať trošička viac.

Belita balzam na rýchly rast a zahustenie vlasov (200 ml)
Z popisu: Balzam Mezo uľahčuje česanie mokrých a suchých vlasov. Vytvára väčší objem vlasov, prispieva k ich obnoveniu, posilneniu a intenzívnemu rastu.
Môj postreh:Všeobecne mám balzamy či kondicionéry radšej než masky, pretože ich nemusím držať na hlave tak dlho. Vôňa rovnaká ako šampón. Iba nádobka, teda tuba, už nie je tvrdý plast ako šampón či sprej. Ako predchodca vyššie, aj je balzam dosť riedky. Pri balzamoch som sa však ešte s podobnou konzistenciou nestretla. Nie je to nejaká nevýhoda, ide proste o zloženie výrobcu a opäť si len treba zvyknúť a dať tomu šancu :) Dôležitý je efekt, ku ktorému sa dostaneme.

Z popisu: Sprej Mezo - aktívne zložky v komplexnej kombinácii účinne posilňujú vlasové folikuly, zahustia vlasy po celej dĺžke, robia ich hustejšími a objemnejšími, stimulujú rýchly rast.
Môj postreh: Toto je môj obľúbenec celej sady. Mám rada spreje na vlasy, ktoré sú bezoplachové, príjemne voňajú, majú dobrý rozstrekovač a vlasy len tak celkovo dotvoria. Úprimne by nemusel ani nič robiť, iba pekne voňať a mala by som ho rada. Tým, že som skúšala celú sadu ako celok neviem posúdiť, či i samotný sprej, bez šampónu a balzamu by mal nejaký účinok na zhustenie a rast vlasov, no z môjho pohľadu by určite za ten pokus stál.

A poďme k výslednému efektu
Celú sadu som skúšala mesiac. Vlasy si umývam každý druhý deň. Vždy šampón, potom balzam, čakám 2 min, zmyjem, zabalím do uteráka, po 10-15 min. osuším uterákom a nastriekam sprej. Vlasy nezvyknem po umytí ihneď rozčesávať, nejde mi to takmer so žiadnym kondicionérom, či balzamom nech sľubuje čo sľubuje. Tiež som to skúsila aj tu, takisto to bolo trápenie a veľa vlasov bolo zauzlených pričom som si ich pri česaní i mnoho vytrhla. Ďalšie pokusy som už ostala pri starej rutine a vlasy som mokré nečesala. Po ich vyschnutí už bolo rozčesávanie fajn.

To najdôležitejšie - účinkoval?
Po mesačnom skúšaní môžem povedať, že už predtým dlhé vlasy, mi rastú inak mega pomaly, no s touto sadou som spozorovala ich rýchlejší rast, no na druhej strane, zhustenie nejak výrazne nevzniklo. Mám akurát pocit, že vlasy sú  hrubšie alebo (rozmýšľam ako to nazvať) tuhšie.

Možno si to žiada ešte nejaký čas, pretože naozaj moje dlhé vlasy sa nezmenia z mesiaca na mesiac kompletne, len tak, lusknutím prstov, no verím, že efekt na krátkych vlasoch alebo kratších po ramená, by pozorovateľný mohol byť. Predsa len sa objem môže zhrubnutím vlasov zmeniť. K tomu ďalšia pozitívna vec - vlasy mi po umytí menej vypadávajú. Čo som vlastne ani nečakala, že sa stane ale poteší, no nie? :)


Záver: Celkovo hodnotím túto bieloruskú kozmetiku pozitívne. Tým, že som vyskúšala už mnoho prípravkov na vlasy nepoviem rovno, že ma ohúrila ale tým, že nemá na trhu veľa protivníkov, ktoré sú VYSLOVENE na zahustenie a rast vlasov tak za pokus určite stojí :)

P.S.: Túto sadu dávam vyskúšať ešte kamarátke, jej názor a reakciu po ďalšom čase doplním :) Pôvodne som chcela ešte odfotiť moje vlasy pred a po mesiaci skúšania na porovnávačku. Rozpustené som ich mala po prsia a na fotke by ste reálne videli tie cca 3 cm, ktoré podrástli, čo je pri nepravidelne strihaných vlasoch podľa mňa naozaj super výsledok. Avšak, nestihla som to doladiť a odfotiť sa približne za rovnakých podmienok ako na začiatku aj teraz, nech porovnávacia fotka vyzerá dobre. Posnažím sa doplniť ju spolu s názorom od kamošky ;) 

Kamoška mala rovnaký názor ako ja. Dodala ale, že vlasy sa jej začali po umytí dosť uzliť. Tak toto asi jediné väčšie negatívum :)

5 komentárov:

  1. Tuto značku vůbec neznám a docela mě i zaujala :)
    Vítejte u Mišky

    OdpovedaťOdstrániť
  2. O tejto značke som ešte nepočula, ale sada sa mi skutočne zapáčila! Tiež mám zoslabnuté, riedke vlasy bez objemu, takže niečo takéto by sa mi hodilo :)
    What A Fancy World

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pouzivam tuto značku a som spokojna.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Som úplne spokojná používame ho z dcérami určite odporucam

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Šampón mi pomohol, mala riedke, tenké a slabé vlasy bez života, ktoré aj nadmerne padali. Žiadny šampón mi nepomohol a to ich mám doma asi 30 kusov rôznej značky (cesnakový, konopny, proti padaniu a tak som zúfalo skúšala všetko možné. Jediný tento šampón mi pomohol. Vlasy mi prestali padať a zosilneli. Najlepší šampón aký som mala.

    OdpovedaťOdstrániť