štvrtok 3. júla 2014

Čo sa deje s našou pleťou ak ju očistíme micelárkou?

Ahojte! :)

Asi každý deň vidím nejakú recenziu na micelárnu vodu či už od Garnier (v tej peknej fľaštičke :D), Nivei, Mixy, L´oreal Biodermy a tak mi napadlo zamyslieť sa nad tým, či je tento produkt vôbec taký veľkolepý aký ohlas v kozmetickom svete urobil.

Na slovenských stránkach som samozrejme o spôsobe, akým micelárka účinkuje na našu pleť, nenašla nič, a preto som sa to snažila pochopiť prečítaním niekoľkých zahraničných článkov. Ste zvedaví čo som sa dozvedela? :)






Čo sa teda deje ak si očistíme tvár micelárnou vodou?
Posnažím sa to vysvetliť jednoducho, tak aby to každý chápal (hoci chemici by ma za nasledujúce riadky asi roztrhali v zuboch :D) a začnem od najmenšieho detailu.

Celá podstata spočíva v maličkých útvaroch, ktoré nazývame micely (od toho názov "of kors" :D). Micela je jedna veľká guľa, ktorá má na povrchu časť čo dokáže viazať vodu ( "voda + voda", na obrázku tie guľky ) a vo vnútri časť, čo dokáže viazať olej, mastnotu - to je náš každodenný make-up ("olej + olej", na obrázku tie zvlnené čiarky). Micely sú obklopené vodou.


Aby bola pleť čistá potrebujeme od nej odstrániť hlavne tú mastnotu, ktorá ju ťaží a to dokážu práve tie micely. Keď si pleť iba opláchneme vodou neurobíme skoro nič, pretože voda a olej (mastnota) sa odpudzujú → nezlúčia sa dokopy aby spolu odišli preč. Platí, že zlúčiť sa dokáže len olej + olej alebo voda + voda, nikdy nie olej+voda.

Ak však použijeme micelárnu vodu, v nej sú už micely, ktoré majú svoju "olej-viažucu" časť. Tá sa spojí s olejom (mastnotou, make-upom) na našej tvári a spojené odchádzajú preč :) Tým pádom sa pleť efektívne vyčistí.

Takisto je zaujímavé nanesenie micelárky na vatový tampónik. Tampónik predstavuje "vodu" a preto sa tam usporiadajú guľky (časť viažuca vodu; majú radi vodu), ktoré tvorili povrch micely a nad nimi bude vlastne tá podstatná časť čo viaže mastnotu (to sú tie čiarky z tých guličiek na obrázku :D ). Preto keď sa pozriete na obrázok, vyzerá to ako taká kefka, ktorou si čistíme tvár a keď ňou prechádzame po tvári zbierame tak z nej všetku tú nečistotu :) 

ALE! Názov micelárna voda je viac-menej len opäť iný názov pre odličovače make-upu, ktoré tu boli aj skôr. Micely sa nachádzali a nachádzajú aj v nich a preto je už len na vás, čomu dáte prednosť ;)

Gratulujem vám, ak ste si z tohto článku niečo odniesli. Ozaj som sa snažila o čo najľahšie vysvetlenie :)

Zdroj: http://www.labmuffin.com/2013/03/what-is-micellar-water-and-how-does-it.html



12 komentárov:

  1. Wau... normálne čumím, ako si to vysvetlila.. to by muselo pochopiť aj 5 ročné dieťa. :D Ale super nápad. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ooo to som rada, snažila som sa vyhýbať všetkým tým odborným slovíčkam :D

      Odstrániť
  2. Tyjo, to je vážně zajímavé :) Taky jsem té od Garnier neodolala :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práve pre tú micelárku od Garnier som si hľadala tie informácie :D uvažujem o nej :)

      Odstrániť
  3. zaujímavé, len pred pár dňami som riešila, že si nejakú tú micelárku zaobstarám a aj som čítala, že aká je dobrá a tak, a ten článok mi padol vhod, suprovo si to vysvetlila, jednoducho, nové poznatky sa vždy zídu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som rozmýšľala že si nejakú zaobstarám :)

      Odstrániť
  4. Týmto článkom si ma veľmi potešila. Pravdupovediac, doteraz som vedela len to, že micelárka obsahuje micely a že sa ňou rada odličujem. Supeeer!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeej, teším sa, že potešilo :D Ono účinok micelárky vie asi každá,ktorá ju používa len ako to celé prebehne to je už iný pohľad :)

      Odstrániť
  5. super si to vysvetlila.. ani ma nenapadlo sa o niečo takéto zaujímať. šikovná si ;) JA mám micelárku od biodermy a som spokojná :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bioderma málokedy sklame ;) to je taká istota podľa mňa :)

      Odstrániť
  6. skvělý článek :) nikdy jsem nad tím takto nepřemýšlela :D..také mám tu od Garnier, tomu stylovýmu obalu jsem neodolala :D
    http://lucieka.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  7. máš u mňa nomináciu na Liebster award tag. :)
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť