štvrtok 3. augusta 2017

Nočný vs. denný krém? Na čo nám sú oba?

Ahojte! 

Po rozdiele medzi BB a CC krémom som sa zamerala opäť na jednu dvojicu, čo mi nedala spávať. Odvtedy čo som mala doma denný a nočný krém (potom som zistila , že sú pre kategóriu 40+ tak som ich posunula :D ), rozmýšľala som aký je medzi nimi rozdiel a či sú naozaj oba potrebné. 




Krémiky používame, aby naša pleť ostala hydratovaná, takpovediac jej dávame živiny. Info som našla na stránke skincare.com, kde sa vyjadril dermatológ Dr. Bhanusali. 

Denný krém

Počas dňa svoju pleť vystavujeme UV žiareniu, znečistenému prostrediu a rôznym nepriaznivým faktorom, ktoré poškodzujú pleť ak nie je nejakým spôsobom chránená. Denné krémy sú väčšinou zložené práve na to, aby chránili voči všetkým týmto vplyvom. K tomu majú ľahšie zloženie a konzistenciu. Je to preto, lebo väčšina z nás, po nanesení krému cez deň, dáva na pleť ešte make-up a iné kozmetické produkty. Preto musí byť denný krém ľahko vstrebateľný a taktiež by mal mať SPF proti slnku. Doktor odporúča krémy s SPF 15 a vyššie s ochranou proti širokému spektru UV ak strávite deň vonku. Ak ste iba vnútri, táto požiadavka nie je tak potrebná. 

rose box cream lip product skin beauty packaging cosmetics flavor out of focus rosenblatt skin care rejuvenation cream colors eye cream cell renewal delicate skin health beauty against dark circles delicate violet

Nočný krém

Keď spíme, naša pleť sa obnovuje a dermatológovia odporúčajú nočný krém počas noci.  Tieto krémy majú vysoký obsah látok, ktoré bojujú proti starnutiu pleti - retinol, kyselina glykolová, LHA či kyselina hyalurónová. UV cez noc našej pleti nehrozí, preto nočné krémy SPF neobsahujú. Ich konzistencia je ťažšia a tuhšia, tým pádom sa aj dlhšie a ťažšie vstrebáva. To je však práve základ. Keď spíme nemusí nám vadiť, že vrstva, ktorú máme na tvári tam stále, počas noci môže takto chrániť čo najdlhšie. Dôležité je, zvoliť si správny krém pre váš typ pleti - normálnu, suchú či mastnú. 


Rozdiel 

Z toho vyplýva, že aj jeden aj druhý má svoju logiku i odlišný efekt a dermatológovia sú zástancami používania oboch. Ak by sa však stala krutá situácia kedy by ste si mali vybrať iba jeden z krémov na opustený ostrov, siahnite po dennom. Prečo? Lebo by ste nemali dovoliť stráviť čo i len jeden deň bez SPF ochrany. 

Vedeli ste to? :) 

9 komentárov:

  1. I always use Day cream, because at night my hair are always on my face!

    I hope that you visit my blog and maybe stay for longer!
    spiked-soul.blogspot.com

    Like Spiked Soul on FACEBOOK


    Kisses
    Elwira Charmuszko

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veľmi zaujímavý článok :) dozvedela som sa opäť niečo nové :) ja som taký porovnávací článok písala na tému parfemov/toaletných vôd... :)
    Caroline

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite pozriem :) Takéto veci ma zaujímajú a preto ich sama hľadám :D

      Odstrániť
  3. Skvelý a zaujímavý článok :) Ja cez deň používam krém, no namiesto nočného krému radšej nejaký olej. Mojej pleti to takto vyhovuje :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fíha, nové vychytávky...každý si ozaj nájde to čo mu vyhovuje :)

      Odstrániť
  4. Ja nočný krém zatiaľ nepoužívam, sem-tam si dám na noc avokádový olej, ktorý mi pleť krásne zhydratuje:) Naopak denný krém používam, najmä pred líčením:) Obľúbila som si krémy Mixa a Bioderma na mastnú pleť, ale po novom je moja láska krém z Lush:)

    Saja Frey Blog

    Veľká letná giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Krém z Lush? Ja práve pozerám po niečom, čo vyskúšam z Lush aaa idem hneď pozrieť, ktorý myslíš :)

      Odstrániť
  5. perfektný článok, treba o takýchto veciach písať, lebo sa stretávam s tým, že veľa žien tieto rozdiely nevie :)
    Drew's Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Keď tak uvažujem, tak nočné krémy veľmi nepoužívam. Na noc však zvyknem používať miesto krémov oleje, ktoré moju pleť vyživia viac ako krémy. Denné krémy používam, zvyčajne ako podklad pod make-up a viac mi vyhovujú tie prírodné.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť