pondelok 6. augusta 2018

Ako na pekný Instagram: 3 tipy, ktoré ma zaujali

Veľa z vás má neskutočne krásne fotky a u veľa z vás som až nechápala, ako je možné mať tak pekný a úhľadný Instagram. Tak som začala googliť a prišla som na niekoľko zaujímavých tipov a trikov, ktoré už aj možno poznáte, no ja som sa rozhodla zverejniť ich pre tých, ktorí sú ako ja :D - mierne pozadu.



1. tip - Organizácia Instagram feedu
Toto bolo mojim prvým cieľom. Chcela som mať aspoň ako-tak zorganizované príspevky, ktoré by nepôsobili ako "piate cez deviate". Prvá vec, ktorá ma ale sklamala bolo, že sa nedajú preorganizovať už zverejnené fotky, iba tie, ktoré ešte len plánujete postnúť. Človek keby toto vedel, používa jednu z aplikácii na organizovanie svojho Instagram feedu už skôr.

Ako ste si mohli všimnúť, zmazala (archivovala) som všetky svoje instagramové fotky a niektoré z nich pridala odznova ale už za pomoci jednej z aplikácii na aranžovanie celkového vzhľadu vášho profilu. Ja som si zvolila aplikáciu Preview (ale našla som aj napríklad Unum). Kým som pochopila ako to funguje zabralo mi to asi pol dňa ale výsledok je vcelku priateľný.

2. tip - Pekné fotky v jednej téme
Tu ja trochu "pokulhávam" :D. Nie som žiadny fotograf a ani nemám patričný fotoaparát, fotím iba na iPhone, no čo je pre mňa dôležitejšie zistenie je, že všetky fotky by mali vytvárať určitú tému. To znamená, že by mali nejako ladiť, mať niečo spoločné, čo návštevníkovi na vašom profile ihneď udrie do očí a prinúti ho pomyslieť si "toto sa mi páči". Niekto má celý profil čiernobiely, niekto zase retro, iný sa nesie v tropickom motíve a pod. - to všetko sú témy.

3. tip - Správne hashtagy
Ja osobne sa snažím vyhýbať takým ako "follow4follow, instalike, followback" a pod., pretože hoci prinesú možno niekoľko followerov, väčšina z nich vás po nejakom čase odfollowne a ste tam kde ste boli. Radšej dávam tématické hashtagy, ktoré sa hodia ku fotke a celkovo ku beauty blogovaniu a produktom, ktoré recenzujem. Ide to pomalšie ale aspoň viete, že vaši followeri vás sledujú ozaj pre váš obsah a nemajú potrebu odlajkovať.

Včera a predvčerom som preto mala Insta upratovací deň. A dúfam, že s aplikáciou Preview to už bude o čosi jednoduchšie a hlavne zorganizovanejšie. V dnešnej dobe totiž stále menej a menej ľudí číta blogy a hlavným sociálnym pútačom je práve Instagram. Stále viac a viac ľudí, firiem, spoločností hodnotia vašu kvalitu práve na základe sociálnych sietí a nie je na škodu sa snažiť aj tam, hoci v poslednom čase potvrdzuje veeľmi veľa blogerov, že kvôli novému Insta algorytmu je sakra ťažké byť úspešný. Ale treba sa o to aspoň snažiť pre váš dobrý pocit.
Ako vnímate problematiku Instagramu vy? :)



Ak ma ešte nesledujete, budem rada ak na môj profil nakuknete :)

Používate aplikácie na správu Instagramu? Aké sú to, ako dlho ich už využívate? 

7 komentárov:

  1. Já dřív svůj instagram strašně řešila -> jestli se takováhle fotka do mého feedu hodí, jakej mám dát popisek, emoji, jakej efekt, jaký hastagy.. postupem času mě to ne že přestalo bavit, ale chtěla jsem svůj instagram mít víc jako svůj život.. takže žádné extra plánování příspěvků, prostě spontánní přidávání fotek, i když občas si zapnu appku na plánování instagramu, abych se koukla, jak daná fotka bude vypadat a třeba abych neměla dvě fotky lesa pod sebou :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Faakt? :) Ja práveže vôbec ale teraz to začínam chápať, že na tom ozaj záleží a nie je na škodu plánovať si to :)

      Odstrániť
  2. Úžasný článok, tiež si na dokonalom IG účte potrpím :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď ozaj takmer každá z vás má mega pekný instagram!

      Odstrániť
  3. No v tomto ja mám vždy bordel. Snažila som sa dávať si fotky dokopy aj cez preview, je to naozaj skvelá aplikácia, aspoň približne si viem predpripraviť fotky, taxt k nim a podobne. Uľahčuje mi to prácu najmä vtedy, keď chcem počas niektorých dní pridávať viac fotiek, ale nechcem ich hádzať všetky naraz a preto si ich pripravím v určených intervaloch a hlavne aj keď som v práci a nemám čas sa tam venovať instagramu, tak si proste fotky pripravím, upravím, pridám text a potom mi to vlastne len pripomenie a všetko skopíruje, takže v tomto super. No prijala by som aj to, keby tie fotky niekedy samo publikovalo. Škoda je, že sa nedá už postnuté fotky zmeniť, alebo skôr prehodiť poradie. Totiž nie vždy mám práve v tom čase, ktorom by som chcela, fotku, ktorá by sa mi tam hodila. Preto ten instagram vyzerá tak ako vyzerá. :-D Proste, keď odfotím niečo, čo chcem pridať hneď, tak nebudem sledovať nejaký preview alebo si nepoviem, že joj teraz to nemôžem pridať lebo sa mi to tam nehodí. Ak to tam chcem, proste to tam dám, aj keď sa to nehodí. Síce sa mi páčia takto naplánované a upravené instagramy, no u mňa to bohužiaľ asi nikdy tak nebude. :-D Ale tak čo už. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne! Akurát dnes som si pofotila niekoľko fotiek na budúce príspevky, nahodila do preview a teraz by som najradšej prehodila aj všetko to čo už mám zverejnené :D Ale kašľať už na to.

      To zverejnenie cez samotnú appku mi tiež chýba, ale aspoň, že sa dá skopírovať celý pripravený popis :D

      Odstrániť
  4. Hashatagy jsou určitě důležité. Ale sladěný feed už tolik ne. Je fajn třeba mít ve zvyku házet třeba hávu ob fotku a ty ostatní fotky mít jiné. Já osobně třeba nemám ráda instagram s jedním tématem, protože to člověka přece jen přestane po čase bavit :)
    Ale na plánováné feedu doporučuji aplikaci UNUM

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť