piatok 31. augusta 2018

Nové roztrhané šošovky...stalo sa vám to?

Som krátkozraká (nevidím do diaľky). Už na druhom stupni základnej školy som začala nosiť okuliare. Mala som možno 14 a začínala som naozaj s malými dioptriami. Teraz už pomaly končím medicínu a poviem vám, každým rokom je to horšie a horšie aj keď možno nie som až v takom zlom štádiu (mám spolužiačky, ktoré to majú horšie). Jednoducho, ľavé oko -2,75 a pravé oko -4,00.

Doma stále nosím iba okuliare, na čítanie kníh takisto. Operácie sa bojím ale zvažujem ju už dlhé roky. Aj napriek tomu, že každý vraví, že v súčasnosti je to už banálny zákrok laserom, náhoda je proste blbec a nikdy neviete či práve vy nebudete ten jeden nepodarok z tisícky.

Šošovky som začala používať asi až na strednej, nosím ich cez deň už cca 8 rokov a prestriedala som už naozaj viacero značiek. Najradšej mám stránku kontakto.sk a verím, že ani oni nemôžu za niektoré chybné kusy, ktoré sa mi už dostali do rúk, podobne ako i teraz, kedy som sa rozhodla napísať o šošovkách aj článok. Začínala som s Air Optix Aqua, teraz mám AquaView ale skúsila som napríkald i FitView.


Priznám sa, že som nikdy nepozorovala v rôznych značkách nejaký extra citeľný rozdiel, hoci v popise majú iné zloženie, iný obsah vody a tak. Proste striedam ako sa mi chce ale jedno majú všetky spoločné - môžu byť jednoducho pokazené.

Popis mojich AquaView: 
Kontaktné šošovky AquaView Monthly sú mesačné šošovky z materiálu novej generácie Mathafilcon A. Tieto šošovky sú asférické a vďaka tomu lepšie vidíte, tiež unikátna technológia výroby zaisťuje, že je šošovka veľmi tenká a preto zaručuje pocit komfortu nosenie počas celého dňa. Materiál, ktorý bol použitý pre výrobu tejto šošovky zaručuje jej perfektné okysličenie a stupeň hydratácie šošovky (obsah vody je 55%) zabezpečí zvlhčenie oka počas jej nosenia. Kontaktné šošovky AquaView Monthly obsahujú UV filter chrániaci pred UVA (až 85%) a UVB (až 40%) žiarením.

Kontaktné šošovky AquaView Monthly majú priemer 14,2 mm a zakrivenie (BC) 8,6 mm. Vďaka svojej asférické konštrukcii zaručujú lepšie videnie ako tradičné sférické kontaktné šošovky.



Niekedy proste rozbalíte kus, vložíte do oka a neskutočne vás páli. Zistíte, že šošovka je roztrhaná a putuje do koša. Inokedy vás nepáli nič, vidíte dobre a náhodou spozorujete voľným okom viditeľné poškodenie. Čo robíte s poškodenými šošovkami vy? Škodia aj keď nepália? Pretože toto sa mi stalo a tak som asi 5 minút stála nad košom a lúčila sa s nimi.


Tento článok je len o tom, že by ma zaujímal váš príbeh (ak máte problém so zrakom) a vaše skúsenosti so šošovkami. Mne je popravde dosť ľúto vyhodiť šošovku, ktorá pri pravidelnom nakupovaní nie je najlacnejšia a na druhej strane, niekedy proste okuliare naozaj nie sú pohodlné.

A čo som so šošovkami zažila už ja? 
1. Je dosť blbé keď šošovky zabudneš vybrať pred spaním. Ráno vstaneš a máš ju takmer ZA okom (jasné, že tam nie je ale ja ju už vidím pomaly aj pod kožou na čele). Už som bola na polceste k očnému, keď tu sa zrazu (po hodine a pol) objavila na svojom mieste a mohla som ju vybrať :D

2. Keď si obrátiš šošovku naruby, nečakaj, že vydržíš dlhšie ako 3 sekundy!

3. Tým, že mám iné dioptrie na oboch očiach, je sranda, keď si ich pomýlim. A stále mi asi minútu trvá kým si uvedomím, prečo aj tak nejak zle vidím.

4. Keď sa sprchuješ so šošovkami a hneď potom ich chceš vybrať - smola, kámo. Radšej si počkaj, sú v oku jak prikované.

5. Keď šošovka spadne na zem - nikto sa nehýbte! Takmer slepý hľadá takmer neviditeľnú šošovku!

6. Chceš si zdriemnuť vo vlaku? No tak snívaj ďalej, ale s otvorenými očami, prosím.

7. Prievan/ventilátor/silný vietor = sucho v oku = katastrofa! Žmurkáš milionkrát za minútu a snažíš sa aj dokonca plakať! No nič, musíš sa ich čím najrýchlejšie zbaviť a nasadiť okuliare, keď nechceš vyzerať ako poloretard naďalej.

To je len zopár pikošiek, ale aj tak ich milujem! :D

14 komentárov:

  1. Fuu, dobré že som sa na ne nedala nahovoriť :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. kontaktne sosovky som mala prvykrat pred asi piatimi rokmi. najprv dvotyzdnove, potom som presla na mesacne. asi dva alebo tri roky som ich nosila kazdy den, okuliare som mala schovane v zasuvke a nikdy som si nemyslela, ze by som sa k nim vratila. ale kedze som alergik a na jar mi kvitnuce rastliny naozaj davaju zabrat, jednu jar sa stalo, ze som kontakne sosovky vymenila za okuliare a vydrzalo mi to cele leto. lebo mi zrazu prislo lahsie dat si na nos okuliare ako cpat si prsty do oci. akurat potom prisla na jesen znova skola a presedlala som naspat na sosovky, lebo ked som nieco opisovala z tabule, tak mi okuliare stale padali a ak aj nahodou nepadali, tak som sa pozerala na zosit presne na tom mieste, kde bol ram a proste cele zle. teraz som cele prazdniny nosila okuliare, ale planujem si do skoly zase dat sosovky, aj ked aktualne mam nieco s pravym vieckom, takze mozno si tie sosovky aj tak nebudem moct dat.
    celkovo mam ale sosovky celkom rada. este sa mi nestalo, ze by som nejaku rozbalila a uz vtedy z nej bol kusok odtrhnuty. to som vzdy spravila ja so svojimi dlhymi nechtami a preklinala som sa, lebo ako pises, nie je to uplne lacna zalezitost. uz sa mi stalo aj to, ze mi pri davani si (novej!) sosovky do oka, spadla, a krasne som si ju poslapala. takze s nosenim sosoviek su urcite obcasne problemy, ale to su aj s okuliarmi.
    osobne som nad operaciou zatial prilis nerozmyslala, vlastne si ani neviem predstavit, ake to je zobudit sa a poriadne vidiet :D ale nevylucujem moznost, ze by som si raz takyto zakrok nechala spravit.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej okuliare sú niekedy ozaj nenahraditeľné nech robíš čo robíš :) Fakt nestalo? Ja neviem, akože mne sa to za 8 rokov stalo asi 3x, čo nie je nejaká horibilná bilancia ale stalo. Sama som si šošovku natrhla asi možno tiež 3x. Ooooch to pošliapanie, to tiež poznáám :)

      Odstrániť
  3. Já stále používám tu značku s kterou jsi ty začínala a za mě super! Já s nima i spím a to klidně několik nocí vkuse. A žádný problém. A po sprše si je taky tedy vyndávám úplně v klidu, takže to možná bude tou značkou nebo tím, že máš třeba citlivější oči než já.
    Ale souhlasím, že obrácená čočka je peklo! A klimatizace katastrofa. Úplně nejvíc suchý oči vždycky.
    A co nesnáším je to, když se mi čočka při vyndávání v tom oku ztratí a zaleze pod horní víčko. To je vždycky na sebevraždu. :D

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Čosii, ja po sprche musím aspoň 5 minút počkať kým ju v pohode vyberiem lebo neviem či nasiakne toľko vody, že strašne drží na tom oku. Ako, keby som sa veľmi posnažila viem ju vybrať aj hneď ale ide ťažšie :D A aj s nimi spííš?? Panečku, ja si už vlastne ani nepamätám, prečo som Air Optix zmenila ale po vašich komentároch čo mi píšete si ich najbližšie objednám znova. :D

      Odstrániť
    2. Občas se mi mrchy v tom oku schovají, ale jinak si na ně nemůžu stěžovat. Fakt je zkus. Za mě jsou super :D

      Odstrániť
  4. Ja s timto vubec žádné zkusenosti nemam, nenosim bryle ani čočky, přestože bryle by se me hrozne libily jako doplnek :D cocky jsem mela vlastne na sobe jednou, ale to byly jen takove ty jednorazovky na halloween :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jooj ako ti závidím :D čo ja by som dala za dobrý zrak!

      Odstrániť
  5. S kontaktními čočkami mám bohaté zkušenosti... momentálně používám Air optix plus hydraglyde, přijdou mi téměř stejné jako air optix aqua, obojí mi sedí, vyhovuje mi , že jsou vhodné i na občasné přespání ( ne, že bych v nich tedy spala přes noc, i když i to se mi přihodilo, ale už je to pár let zpět...večírky a tak, noo... , teď si dám maximálně šlofíka s malou po obědě :-) ), ale hlavně nemám po vyspání (s nimi) pocit suchého oka. Aquaview jsem měla taky, ale po 14 dnech mi přišly hodně suché a nepříjemné v oku. Dále jsem zkoušela čočky z DM, ty vydržely déle, ale po čas jejich používání se mi horšil zrak. Čočky z Rossmana mi nevyhovovaly vůbec, byly suché a špatně se s nimi manipulovalo. Dále jsem měla 14-denní Acuveu nebo tak nějak se jmenovaly a ty byly také super.

    Jinak to s hledáním spadlých čoček znám :-D je to děs :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To aj ja pred nejakou dobou a po párty sa aj mne stalo, že som prespala so šošovkami ale stále keď som vstala som cítila, že moje oči sú také preťažené, šošovky v očiach suché a proste celé zle ešte keď som ani nemala roztok a puzdro :D Niekedy som ráno kráčala domov s prižmúrenými očami :D Aaaa Acuveu som tiež skúšala, ja inak nosím stále mesačné ale ako som aj napísala, nejako som vo všetkých mojich vyskúšaných nevidela rozdiel ale po komentároch o Air Optix s ktorými som začínala vážne uvažujem, že tam rozdiel bol :D A asi si ich kúpim znova a porovnám. Ale viem že aj Air Optix mi raz prišiel chybný kus tak asi aj preto som potom chcela zmenu. ň
      Aaa tie z DMka! Dík za recenziu, všimla som si že tam šošovky predávajú a je to super v stave núdze.

      Odstrániť
  6. A ještě jsem zapomněla , čočka se mi natrhla asi dvakrát za celou dobu , co je nosím ,a letěly nemilosrdně do koše, škrábaly v oku. Jinak se mi nikdy nestalo, že bych měla čočku nějak vadnou, vždy jsem ji natrhla já, a poprvé i podruhé se mi to stalo, když jsem nosila gelové nehty. Jestli se ti to stává s určitou značkou, tak ji vyměň za jinou, jinak já bych asi použití s ní neriskovala , obzvlášť pokud se ti hýbou dioptrie, aby sis ještě zrak nezhoršila.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja za tú dobu čo nosím šošovky, čo je 8 rokov, mi natrhnutý kus prišiel asi 3x ale nie stále tá istá značka. Raz to bolo s Air Optix, teraz AquaView a ešte raz nepamätám aká značka ale aj ja sama som si natrhla to je pravda. Poškodené vyhadzujem aj keď mi je tú ľúto ale ináč často nesledujem koľko už jedny mesačné šošovky nosím a nie je vylúčené že to prešvihnem. Neviem či to vplýva na to, že sa mi hýbu dioptrie ale možno aj to má vplyv. :(

      Odstrániť
  7. Ja síce zatiaľ okuliare nosiť nemusím, ale ohľadne očí som veľmi citlivý človek a asi by som si nevedela dať šošovky :D
    Takže máš môj veľký obdiv!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Stalo se mi to jednou jedinkrát to co tobě, že měly vykousnutý kraj...jako ty jsem stála u koše a nové čočky jsem musela vyhodit..ale tak to se stane a stalo se mi to jen jednou :)

    OdpovedaťOdstrániť