nedeľa 19. apríla 2020

Recenzia: Mario Badescu Glycolic Acid Toner + porovnanie s The Ordinary

Príbeh s Mario Badescu začal tak, že mi došla kyselina glykolová od The Ordinary a na stránke odkiaľ objednávam, ju práve nemali na sklade. Musela by som teda čakať asi týždeň, no moja pleť by to možno bez breakoutu nezvládla, tak som nechcela riskovať. Pozbierala som sa a išla do Douglas drogérie.

Keď som sa predavačky spýtala, či majú nejaký produkt obsahujúci kyselinu glykolovú bola najprv zaskočená (to som si gratulovala, že som nepýtala produkt s AHA kyselinami, asi by som ju odpálila úplne). Zdalo sa mi, že nemala potuchy o čom meliem (to je asi jediný mínusový bodík Douglas obsluhy, inak sú tam vždy veľmi ochotné a milé baby ;) ). Nakoniec si ale spomenula na produkt, ktorý má kyselinu glykolovú v názve a do ruky som dostala toner od Mario Badescu :) Tak poďme sa naň pozrieť.

V rýchlosti - čo je kyselina glykolová a na čo slúži? 
Kyselina glykolová patrí ku AHA kyselinám a všetky potrebné informácie nájdete v článku o exfoliácii alebo v recenzii na samotný toner od The Ordinary, no prekopírované info hodím aj sem :)

Chemicky je to úplne najmenšia AHA kyselina, čo znamená, že ak ju nanesiete na pleť, dokáže veľmi ľahko prenikať hlbšie do pokožky (ale pozor! stále sa bavíme o účinku v povrchových vrstvách kože, len práve glykolka dokáže v tom povrchu prenikať najhlbšie). Od najmenšej po najväčšiu ich môžeme zoradiť takto: glykolová - mliečna (lactic acid) - jablčná (malic acid) - citrónová (citric acid) - mandľová (mandelic acid)


Slúžia najmä ako chemický peeling v povrchových vrstvách pokožky. Rozkladajú "lepidlo" medzi odumretými bunkami, odstraňujú ich a týmto štýlom odhalia novú, žiarivú vrstvu kože (pleti).  Zároveň urobia lepšiu cestu pre následne aplikované látky, čím sa lepšie dostávajú do pleti - príprava pleti pre ďalšie produkty (napr. retinol alebo anti-aging antioxidanty ako vitamín C).


Osobne pokladám AHA kyseliny za taký slabší odvar BHA (kyseliny salicylovej), keďže tá prechádza ešte do hlbších vrstiev pokožky a robí svoju robotu tam. Mne sa najlepšie osvedčila práve kombinácia týchto dvoch dokopy a to v podobe - najprv toner s AHA a potom produkt s BHA (používam COSRX Blackhead Power Liquid). 

Skúšala som už aj vymeniť AHA toner za BHA (teda vylúčiť AHA z rutiny úplne a zostať iba na BHA). Výsledok nebol vôbec zlý, pleť sa stále držala v norme ale viac sa vysušovala a nebola tak žiarivá ako s AHA tonerom. 
(krém na ruky si nevšímajte, dostala som ho k nákupu a bol to najhorší krém, aký som kedy mala)

Recenzia: Mario Badescu Glycolic Acid Toner
Veľkosť: 236 ml
Cena: okolo 20 eur
Pôvod: Mario Badescu bol chemik z Rumunska ale svoju značku rozbehol v New Yorku, berie sa teda ako amerického pôvodu

Oficiálne info a základné vlastnosti 
Jemný ale účinný toner, navrhnutý tak, aby najviac využil silu kyseliny glykolovej a prirodzených extraktov z ovocia k odstráneniu odumretých kožných buniek. Oživujúce AHA kyseliny (ktoré sa vyskytujú v extrakte z grapefruitu) poskytujú dvojité benefity - aktívne redukujú vzhľad jemných línií a vrások, ale i zašednutie a nezjednotený tón pleti. Aloe Vera hydratuje pokožku a zaisťuje, že suchá pleť je dobre hydratovaná. 
Bez obsahu alkoholu, vhodný pre zmiešanú alebo suchú pleť. 

Zloženie a porovnanie s The Ordinary kyselinou glykolovou
Aqua (Water, Eau), Aloe Barbadensis Leaf Juice, Propylene Glycol, Glycolic Acid, Triethanolamine, Polysorbate 20, Citrus Grandis (Grapefruit) Fruit Extract, Diazolidinyl Urea, Benzophenone-4, Methylparaben, Parfum (Fragrance), PEG-8, Trimethoxybenzylidene Pentanedione, Hydroxyacetophenone, Propylparaben, Sodium Benzoate, Citric Acid, Potassium Sorbate, Sodium Chloride, Linalool, Hexyl Cinnamal, Benzyl Alcohol, Limonene, Citronellol, Geraniol, CI 42090 (Blue 1), CI 45410 (Red 28), CI 19140 (Yellow 5)

Hlavným rozdielom medzi kyselinou glykolovou od Mario Badescu a The Ordinary je jej koncentrácia. Kým Mario Badescu má iba 2% koncentráciu (extrémne, extrémne jemné) umiestnenú na treťom mieste v INCI a The Ordinary 7% kyselinu glykolovú hneď druhú v INCI. Jedna či druhá koncentrácia v pravidelnom dennom používaní sa považuje aj tak za málo (keďže v kozmetickom priemysle sa pracuje s 20-70% koncentráciami, aby bol výsledok viditeľný). Preto The Ordinary mi tu predsa len pripadá ako efektívnejší zástupca. 

Mario Badescu je tak z môjho pohľadu trošku placebo. Viete, že tú glykolku tam máte ale je to ako by ste ju nemali takmer vôbec (práve slabá koncentrácia ma odradila od ďalšej kúpy). 

Ďalší rozdiel - zloženie. Toto je COS analýza The Ordinary, tiež nemá najmenej ingrediencií, no stále má viac bezpečných zložiek než Mario Badescu. Mario Badescu má zbytočne pridaný parfum a tri pigmenty, ktorými docielili na oči peknú modrú farbu, no v skutočnosti len riskujú alergickú reakciu nejakého používateľa na tieto zbytočnosti. Takýchto nepodstatných a podľa mňa úplne v pohode vynechateľných zložiek tam má viacero. 

Čo ma zase zaujalo je, že Mario Badescu obsahuje v zložení aj látky na ochranu pred UVA a UVB žiarením. Používanie akejkoľvek kyseliny glykolovej totiž zvyšuje citlivosť pleti na slnečné žiarenie a nosenie SPF je teda nevyhnutné, no premýšľala som, ako dostali slnečnú ochranu do toho istého produktu, ktorý má zároveň kyselinu glykolovú a či to v ochrane pleti pred slnkom spolu vôbec funguje. Nedopátrala som sa po tom ale osobne mi tu niečo nesedí a neverím tomu, žeby to tie "sunscreens" v zložení reálne fungovali. Pripadá mi to skôr, akoby sa pokúšali spraviť 2 v 1 a nakoniec neurobili poriadne ani jedno ani druhé. SPF v kréme používať určite treba! 

Čo sa týka hydratácie, tak uznávam, že Mario Badescu je hydratačným víťazom. Má viac "vôd", propylén glykol aj iné "hydratanty", takže nevysušuje až tak ako The Ordinary. Ak ale máte napríklad mastnú pleť, The Ordinary je práve že stále najlepšia voľba aj vďaka výraznejšiemu vysušovaniu. 

V jednom aj druhom prípade ale oceňujem, že chýba denaturovaný alkohol :)

Efekt
Tento toner som teda používala po opláchnuti tváre vodou a odlíčení make-upu dvojfázovým odličovačom. Príjemne mi odstránil mastnotu z odličovača a pleť bola svieža, nesťahovala sa. Hydratáciu som fakt cítila. Zároveň je príjemným bonusom aj tá vôňa, nedá sa to s The Ordinary porovnať, ale keď si uvedomíte, že parfum je len zbytočná zložka v kozmetike a môže viac ublížiť, než pomôcť, tak si tento luxus pokojne nabudúce odopriem. Nepotrebujem to. 

Každopádne, toner mi pomohol zistiť, že kyselina glykolová v mojej rutine možno nezohráva až tak podstatnú úlohu. Moja pleť sa totiž držala vo forme aj keď som používala namiesto 7% koncentrácie od The Ordinary, túto 2% . Toner s kyselinami však stále potrebujem a vyhľadávam, lebo lepšie sa mi nanášajú ďalšie produkty na pleť vyčistenú od mastnoty po dvojfázovom odlíčení a pripravenú na následovné séra či krémy. Takisto bez kyseliny glykolovej nie je taká "glowy", teda žiarivá a zjednotená. Tým si ma kyselina glykolová získala najviac :) 

Hodnotenie: 2,5/5
Záver: Za dvojnásobnú cenu a rovnaké množstvo ako u TO teda nestojí. Slabá koncentrácia (možno vhodná akurát pre totálnych začiatočníkov, ktorí na pleť nikdy v živote žiadnu kyseliny, AHA či BHA, nedali). V INCI zbytočný parfum a pigmenty, ktoré tam ani byť nemusia. Očakávaný efekt síce splnila ale znova by som ju už nekúpila. Určite radšej znova siahnem po The Ordinary. 

Ako hodnotíte značku Mario Badescu celkovo? Máte skúsenosti?

Sledujte ma aj na Instagrame: @recenziekozmetiky

2 komentáre:

  1. O značke som len počula, ale neskúšala som nič. Ja mám rada AHA od COSRX, je to skvelé a robím mi to pleť krajšou.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Naozaj? Ešte som neskúšala AHAčko od COSRX len toto Mario Badescu a The Ordinary. Ale mám pocit, že čokoľvek od COSRX sa naozaj oplatí, niekedy majú ceny vyššie ale je to naozaj kvalitka :)

      Odstrániť