utorok 16. júla 2019

Ako sa za 3 mesiace zbaviť "dospeláckeho" akné? (3. mesiac)

Final step. Konečne som sa dotrepala k tomu, aby som posledný článok napísala, pretože pomaly zabúdam ako to vlastne bolo :)  Prvý a druhý mesiac ste si už prečítali. Tretí mesiac ukázal, čo skutočne funguje, čo mám používať naďalej, v akom poradí, a kedy. 
Pokračovala som v 2. riešení = ANTIBIOTIKÁ a HYDRATÁCIA
Skúška ohňom nastala vtedy, keď som antibiotiká zo svojej rutiny chcela vysadiť. Bála som sa, že akonáhle to spravím, bude problém späť. Dokopy som DUAC gel (antibiotiká) používala mesiac a pár dní. Akné sa viditeľne zmiernilo, nové boľavé vyrážky sa prestali robiť a zostávali iba viditeľné fľaky po vyrážkach. Ak aj náhodou nejaká nová vykukla nebolo to veľké boľavé čudo hlboko v koži ale malinká bodka, ktorá do 2 dní aj sama zmizne. 

Moja večerná rutina zostala ustálená v zložení - opláchnutie tváre vodou - odlíčenie dvojfázovým odličovačom Yves Rocher - dočistenie tonikom Ziaja Manuka - hydratácia nekomedogénnym krémom na tvár. Namiesto antibiotika, ktoré dovtedy nasledovalo po toniku a pred hydratačným krémom, som zháňala vhodnú a dostupnú náhradu. Rozhodnutie padlo na sérum The Ordinary niacínamid 10% + zinok 1% a recenziu naň nájdete TU. To malo bojovať proti škvrnám a pomáhať s akné zároveň. Z recenzie sa dozviete, že to naozaj pomohlo a ja ho používam doteraz! 
Musím povedať, že na istú chvíľu som všetky produkty z rutiny vymenila za produkty od prírodnej kozmetiky RINGANA, čoho som sa v tej chvíli veľmi bála, aby to nebol pre pleť veľký risk. Dopadlo to ale skvele a všetky ich produkty - odličovač - toner - hydro sérum - krém spolu dokonale fungovali a moja pleť bola rozžiarená, stále bez nových vyrážok! Keď som produkty spotrebovala, vrátila som sa k pôvodným produktom spomínaným vyššie. 
Hydratačný, nekomedogénny krém od Caudalie (ktorý som spomínala v článku "Ako sa zbaviť "dospeláckeho" akné za 3 mesiace (2.mesiac)" som vymenila za nové nekomedogénne krémy. Mala som vzorky Biodermy na citlivú pokožku, chvíľku aj Kiehl´s Ultra Facial a napokon som kúpila plnú verziu La Roche Posay Effaclar DUO určený na môj aktuálny problém - škvrny. A práve o ňom bude recenzia v poslednom článku tejto "akné" série. 
Recenzia: La Roche Posay Effaclar DUO 
- hydratačný krém na pleť so sklonom k akné
Popis zo stránky La Roche Posay
Pre pleť so sklonom k prejavom akné, upchaté póry, nadbytok kožného mazu, citlivá pleť. Testované na mastnej pleti so sklonom k akné, závažnej a recidívnej forme nedokonalostí a pretrvávajúcich známkach po akné.  Testované na viac než 6 700 subjektoch, všetky odtiene pleti.* Testované na alergie. Nekomedogénny. Vhodné pre citlivú pleť. Testované pod dermatologickou kontrolou. Pre tínedžerov aj dospelých. Proti nedokonalostiam pleti, proti stopám po akné, antirecidívny.

Špeciálne aktívne látky:

  • Procerad: pomáha chrániť pleť pred výskytom červených a hnedých škvŕn po akné.
  • Manóza: stimuluje regeneráciu pleti.
  • APF: pomáha dlhodobo obnoviť rovnováhu pleti.
  • Niacínamid: aktívna ingrediencia pre intenzívne upokojenie. Zmierňuje začervenanie.
  • Pirocton olamín bojuje proti množeniu baktérií.
  • LHA a kyselina salicylová pôsobia mikroexfoliačne bez toho, aby pleť dráždili.
  • Zinok PCA: zmierňuje sekréciu séba.
Moje dojmy
Ja sama mastnú pleť nemám, skôr zmiešanú, dehydratovanú a fungoval dobre. Mierne vysušoval (čo prikladám za vinu kyseline salicylovej a zinku) ale celkovo ho hodnotím veľmi pozitívne. Nikdy nespôsobil nové vyrážky, aplikácia bola vďaka tube s aplikačným špicom veľmi presná, pohodlná. Vďaka dobrému obalu produktom neplytváte a vydrží dostatočne dlho ak ho nanášate naozaj len na miesta kde je akné. Na partie tváre, kde akné nemáte, postačí klasický, lacnejší hydratačný krém. Tak som to robila aj ja, aby som si tento nekomedogénny krémik čo najviac šetrila na problematické časti pleti. 

Vôňu nemá žiadnu, čo je ale aj dobré. Ľahko sa rozotiera a vsiakne, nezanecháva film, či biele nerozotreté stopy. Konzistencia je skôr gélovitá, mierne chladiaca. Pleť po ňom nelepí, vlastne ani necítite, že ste ho naniesli. Rýchlo totiž vsiakne a pleť sa ním "napije", hydratuje. Škvrny po akné redukoval z môjho pohľadu pomalšie ale keď som porovnávala stav po mesiaci rozdiel bol viditeľný. Neviem akou rýchlosťou by škvrny mizli bez neho, či rovnako alebo pomalšie, no ja som s ním bola 100% spokojná a kúpila by som ho znova :)
Hodnotenie: 5/5 
Záver: Toto je jeden perfektný krém, ktorý za cenu cca 13 - 15 eur rozhodne stojí. Nájdete ho v lekárňach ale aj v DM drogérii. Na internete si naň prečítate takisto takmer samé pozitívne recenzie. Niet nad čím váhať ak máte pocit, že práve toto vyrieši váš problém. 

The End Of Acne Story - čo bolo kľúčové? 
Z môjho pohľadu určite antibiotikum a následne dodržiavanie večernej rutiny "odlíčenie-tonikum-sérum-krém". Túto následnosť dodržiavam doteraz a všetko je v poriadku, mením len rôzne značky týchto produktov, no ich postupnosť nikdy. Aktuálne (júl 2019) používam tonikum 7% kyselinu glykolovú od The Ordinary, pretože tá poskytuje aj chemickú exfoliáciu odumretých buniek z pokožky a vôbec nepoužívam mechanický peeling na tvár (tzv. scrub). Niacínamid a zinok od The Ordinary je naďalej moje must have. Taktiež sa snažím nešahať rukami na tvár, to sa mi často vypomstí. 

Zaviedla som aj rannú rutinu. Funguje na rovnakom princípe ako večerná, iba bez odlíčenia a s krémom, ktorý má SPF. Vyzerá konkrétne takto - opláchnutie tváre - tonikum Ziaja Acai&Berry - The Ordinary Hyaluronic Acid + B5 a na to CeraVe hydratačný krém s SPF 25. Až na to ide make-up, ak ho potrebujem. Takto nejako sa moja pleť drží v optimálnom stave aj keď nejaké tie škvrny stále mám. Vôbec to už nie je, čo bývalo a za to vďačím najmä celej rutinnej postupnosti. 

Zaujalo vás niečo? 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára